- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Бивш военен пилот за трагедията край "Граф Игнатиево": Според мен става дума за грешна техника на пилотиране
15 Септември 2024 | 09:15
/КРОСС/ "Причините за трагедията край "Граф Игнатиево" могат да бъдат няколко, но към дадения момент нямаме пълна информация,за да се спрем на една от хипотезите. А първата хипотеза е отказ на авиационната техника. Самолетът Aero L-39 Albatros е много хубав самолет, чешко производство. Лети се на него вече много години, обучават се курсанти, бъдещи военни пилоти, летци. Самолетът е минал през капитално възстановителен ремонт.
Аз предполагам, че преди полета на той е бил изпробан в пълна степен, както двигателите, така и бордните системи". Това обясни в предаването „Офанзива с Любомир Огнянов" по NOVA News бившият военен пилот Николай Калев.
По думите му би "трябвало да има резервен самолет, ако тази машина откаже". "Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадене, до срив на машината. а от гледна точка на наблюдателите - такъв момент няма", подчера Калев.
Той отхвърли и хипотезата птица да е попаднала в двигателя на машината. "Според мен става дума за грешна техника на пилотиране от страна на двамата летци. За мене ми е много интересно, как е водена подготовката на пилотите в навечерието на този демонстративен ден", заяви бившият летец.
И обясни, че "летателният труд е специфичен труд". "Пилотът може да е първокласен летец, но, когато трябва да изпълни едно такова сложно задание, той трябва да тренира максимално. Казаха в публичното пространство, че те са се готвили няколко месеца. Да, но последните две-три седмици как са летели?
Аз, ако съм техен командир, през последните две-три седмици, в зависимост от метеорологичната прогноза, бих ги товарил на седмица по три летателни смени със сложен пилотаж. Първо на средни височини и постепенно да снижавам височината", подчерта той по повод подготовката за полета.
Калев обясни и защо двамата пилоти не са успели да катапултират преди сблъсъка. "Ако те са изпълнявали някакъв низходящ маньовър под 150-100 м, те са нямали просто полезен ход. И да се катапултират, на тях не би им достигнало времето, не би се разтворил парашута, а аз предполагам, че те са дърпали оста максимално, за да не се ударят в земята", подчерта бившият военен пилот.