• 30 Апр 2025 |
  •  USD / BGN 1.7197
  •  GBP / BGN 2.3015
  •  CHF / BGN 2.0824
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Гроздан Караджов: В Министерство на транспорта няма влияние на Пеевски

Гроздан Караджов: В Министерство на транспорта няма влияние на Пеевски

/КРОСС/  В Министерство на транспорта няма влияние на Пеевски. Коалицията работи много добре и с ентусиазъм, независимо кой министър от коя партия е. Това каза вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов в предаването „Неделя 150" по БНР.

По думите му различните министерства работят екипно и затова постигнатите резултати са налице. „Имам възможност да сравня и предишното, и сегашното правителство. Сега имаме истинска екипна взаимопомощ. Не само с Иван Иванов, работя добре и с Генов, също и с другите колеги", заяви Караджов.

Проблемът с безопасността по пътищата изисква работа от 11 различни министерства и агенции. „От там идва и тази трудност, че не се справяме да го преодолеем и сме първенци по жертви. 2023 г. има нарастваме на смъртните случаи на деца, посочи вицепремиерът.

Според него, за да се имат ефект предприеманите от правителството мерки за ограничаване на жертвите по пътищата, те трябва да бъдат драстични.

"Не всички мерки трябва да са скъпи, сложни и да се чакат дълго време. Част от тях са като колчетата в Кресна - не струват скъпо, но цялостната организация доведе до това, че от 2 и половина години няма нито една жертва. Това трябва да се направи", заяви Караджов.

В определените 36 участъка за ремонт ежегодно има по 4-5 загинали при катастрофи. Такъв е и участъкът Русе-Бяла.

"Само тези 36 участъка да ги сведем на нула, ще спасим 150 българи да живеят. И това са тези 20%", убеден е той.

Когато Гроздан Караджов напуска МРРБ, при управлението на ПП-ДБ, оставя готов проект за ремонта на пътя край Телиш, на който бе убита Сияна, и пари в сметката през 2022 г.

"Около милион са отпуснати, обаче АПИ нищо не прави. Някъде през 2024 г. прави кръпки. Защо след мен не е направен този ремонт да кажат разследващите органи, защото става дума за престъпно бездействие. С това отношение на институциите как ще се справим?", попита министърът на транспорта.

Затова има предложение всички норми да станат задължителен елемент при всеки ремонт на пътищата с промени в закона.

Държавната агенция за пътна безопасност ще стане контролен орган и неин представител ще полага подпис при приемане на ремонтиран и построен път. Заедно с тях и независими граждански организации, експерти, ще участват в периодични проверки и финални. Целта е всеки ремонтиран и построен път да има досие, което се отнася най-вече за качеството на изпълнението, обясни транспортният министър.

Според него системата за наказания на нарушителите по пътя с връчването и влизане в сила на санкциите, действаща в момента, не е ефективна. Затова той предлага да има един документ, който реферира към ЗДвП с конкретно наказание. "И зад тези неща да стои един министър и да поема ангажимент пред премиера", каза Караджов.

Освен тези 36 опасни участъка, АПИ трябва да ремонтира още 150 участъка от републиканската пътна мрежа. „Такива има включително по "Струма" и "Хемус" - участъци на вълни и с аквапланинг места. Магистралата не е асфалт, а цялостна система с мантинели, знаци, маркировка. Това е безопасност, другото е хвърлени пари на вятъра. Затова имаме доверие, че министър Иван Иванов ще си свърши работата, не е като предишните", заяви вицепремиерът Гроздан Караджов.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

От Стара Загора съм .Видях статистиката за ПТП -тата за града ни.Какво трябва да се направи ,и откъде трябва да се започне според мен.Много е опасно през тъмната част от денонощието.1Трябва да се осветят всички кръстовища .2Трябва да са осветени пешеходните пътеки,защото сума ти пешеходци пресичат с тъмни дрехи ,като черни котки .То е ясно ,че трудно ще ги задължиш да сложат отраж.жилетки или ленти,затова трябва да е осветено.За инфраструктурата не ми се говори ,защото е ,,Бейрут ,,и е ясно ,че дори и пешеходеца да е виновен ,винаги шофьора влиза в затвора.За превишаването на скоростта ,и джигитите е ясно .И винаги глобите на първо място ,Абе хора нека да има глоби ,ама ПЪРВО ДА СЕ ОПРАВЯТ ПЪТИЩАТА ,НО МАЙ ТОВА ОСТАВА ВСЕ ПОСЛЕДНО ,А ТО Е ПЪРВО И НЕОТЛОЖНО,ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА НА КОЛЕЛА НЕ ЛЕТЯТ В НЕБЕТО ,ТЕ СЕ ДВИЖАТ ПО ПЪТИЩА .....ПЪТИЩА И ТО КАКВИ !?....БЪЛГАРСКИ, КОИТО СА АБСОЛЮТНА ТРАГЕДИЯ за европейска държава!

13.04.2025 21:56:46


БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.