• 13 Март 2025 |
  •  USD / BGN 1.8059
  •  GBP / BGN 2.3345
  •  CHF / BGN 2.0418
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Гроздан Караджов: Надявам се това да е последният дрон, който застрашава живота и здравето на хората

Гроздан Караджов: Надявам се това да е последният дрон, който застрашава живота и здравето на хората

/КРОСС/ Наказателният кодекс е категоричен - престъпление е да се навлиза с безпилотно летателно средство в т.нар. ограничени зони, каквато е Летище „София". Това каза снощи, министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов в предаването „Панорама" по БНТ.

Задачата му като министър е да осигури такива мерки, които да не допуснат друг подобен инцидент, застрашавайки живота и здравето на хората, заяви той. През изминалата година е имало шест такива навлизания на дронове над летища в страната. „Този път дронът беше доста по-голям и представляваше много по-сериозна заплаха. Това налага да се вземат спешни мерки. Най-важните са летищата в България да бъдат оборудвани с антидрон системи, които не смущават ръководствата на въздушното движение и радионавигационните уреди на борда на самите самолети",

Необходими са и законови промени в тази посока, допълни той. „В момента не е законно да бъде свален дрон. Според Закона за гражданското въздухоплаване не можете да свалите летателно средство, нито може да заглушите честотата му. Това е, което спешно съм възложил като заповед да се работи от работна група и ще внесем съвсем скоро в парламента. Надяваме се на подкрепа от всички политически партии", допълни Гроздан Караджов.

В момента са въведени и допълнителни постове на четирите летища в страната, обслужващи пътнически превози.

Проблем с железопътния транспорт има, призна вицепремиерът.

Инцидентът с двата влака на 15 януари е много сериозен. „Изводите, който този инцидент наложи, както и зачестяването на такива инциденти с жертви през последните месеци, ясно показват, че нещо в железниците не работи, тази система се разпада и системата за безопасност в нея не върши работа. Заради това се наложиха спешни мерки",

По думите му масово се минава на червен сигнал. „Това беше станало нещо като обикновена практика. Забранихме го. От тогава насам има осем уволнени служители за това, че са извършили преминаване на червено или друго нарушение на безопасността на движение", даде пример той.

Българският железопътен транспорт е неглижиран за сметка на останалите видове транспорт, заяви Караджов. Според него именно той трябва да бъде гръбнакът на цялата транспортна схема. „По неговия график трябва да се съставят графиците, по които тръгват или пристигат всички останали видове транспорт. В момента е точно обратното", обясни той.

„В железопътния транспорт милиарди са изсипани през годините, но кой български гражданин е доволен от качеството, от точността на графика, от комфорта в тях и най-вече от безопасността", коментира той.

Кабинетът „Желязков", за разлика от други, действа като екип и провалът на всеки министър е провал за всички, заяви Караджов. „Ние сме под толкова силна лупа, че едва ли има по-силен контрол от този, който осъществява парламентът, от този, който осъществяват медиите, от желанието на хората да видят резултати. Нас ще ни контролират отвсякъде и ние сме с ясното съзнание за това", заяви вицепремиерът.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.