• 14 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7601
  •  GBP / BGN 2.3267
  •  CHF / BGN 2.0900
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Kaufland пренесе звуците от Антарктика на Innovation Explorer

Kaufland пренесе звуците от Антарктика на Innovation Explorer
Замърсяване с микропластмаса са открили учените ни на Ледения континент

/КРОСС/ Автентични звуци от Антарктика посрещаха гостите на Innovation Explorer на специална инсталация, разработена от най-зеления ритейлър у нас Kaufland България. Инициативата цели да повиши информираността за проблема с климатичните промени и e част от политиката за устойчиво развитие на компанията и усилията и за опазване на околната среда и климата. Грохотът от топящи се ледници, бурните вълни на Антарктическия океан и песента на чайки и тюлени пренесе всички на Ледения континент с призива да се замислим върху собствения ни принос за опазване на природата.

„Едно от откритията на българските полярни учени е токсин върху перата на пингвините в следствие на замърсяването на Антарктическия океан с микропласмаса. Това показва, че колкото и далече да ни се струва Южния полюс, ефектът от нашия екологичен отпечатък е върху цялата ни планета. Затова е много важно отговорните компании да инвестират в подпомагането на иновацииите за опазването на Земята.", каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и КСО" в Kaufland България, която е част от 33-та Българска антарктическа експедиция.

За трета година най-голямата търговска верига у нас Kaufland България е партньор на Българския антарктически институт като част от стратегията си за търсене на устойчиви решения за намаляване на климатичните промени.

Тази година над 25 научноизследователски проекта бяха реализирани по време на 33-та Българска антарктическа експедиция. Тя е най-мащабната откъм научни цели и най-амбициозната откъм обхват на научните изследвания. В рамките на тази експедиция родните изследователи работиха по разнообразни проекти, включително такива за намаляването на негативното въздействие върху климатичните промени. Част от проектите са няколкогодишни, други се реализираха за пръв път. Сред научните разработки на българските полярници са оценка на замърсяването с микропластмаса на ледения континент и изследване на минерализацията около българската база, заради наличието на много ценни метали на Антарктика.
Освен с дарение от 20 тона на хранителни и нехранителни продукти за нуждите на Българската полярна експедиция по време на пътя и престоя й на Ледения континент, за първи път Kaufland се включи и в популяризирането на научните открития на родните учени. Компанията организира преки включвания от Антарктика и регулярно разпространява информация за постиженията на полярниците ни, представена на достъпен за широката аудитория език.

За Kaufland България:

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 7500 служители. През 2025 г. компанията разполага с 67 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията
непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.