• 14 Март 2025 |
  •  USD / BGN 1.7962
  •  GBP / BGN 2.3233
  •  CHF / BGN 2.0287
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Институцията на омбудсмана пита КЕВР за проверката на електроразпределителните дружества и ЕСО

Институцията на омбудсмана пита КЕВР за проверката на електроразпределителните дружества и ЕСО

/КРОСС/ Институцията на омбудсмана изпрати писмо до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов с въпрос има ли и какви са резултатите от извънредната проверка на трите електроразпределителни дружества и на „Електроенергийния системен оператор" (ЕСО).

На 28 декември м.г. на сайта на регулатора беше публикувана информацията за старта на тази проверка, в която КЕВР обяви, че ще проверява изпълнението на лицензионните задължения на дружествата, в т.ч. на първо място изпълнението на инвестиционните програми за развитие, поддръжка и ремонтни дейности по мрежата.

Беше посочено, че дружествата трябва да представят в КЕВР пълен анализ на действителните причини за нарушеното електроснабдяване, а въз основа на изводите и заключенията Регулаторът да прецени, в съответствие с изискванията на Закона за енергетиката, дали има основания за предприемане на административни мерки срещу проверяваните дружества.

„Към настоящия момент, месец по-късно, резултати от проверката все още не са обявени. Изпълнението на инвестиционните програми на електроразпределителните дружества е от съществено значение за цялостното изпълнение на лицензионните им задължения и най-вече задължението за предоставяне на електроенергия, отговаряща на утвърдените норми за качество", пише в писмото до КЕВР главният секретар на институцията на омбудсмана д-р Айсун Авджиев.

Той подчертава още, че през 2024 г. в националната правозащитна институция са постъпили 1 237 жалби, свързани с предоставяне на услугата електроснабдяване, като от тях 1 046 са за проблеми, свързани именно с качеството на електрозахранването в различни райони на страната - чести, но продължителни прекъсвания, ниско захранващо напрежение, токови удари и др.

„Констатациите на експертите на омбудсмана са, че влошеното качество на услугата е най-сериозният проблем в сектора", категоричен е Авджиев.

Той се обръща за информация на какъв етап е заявената от самия регулатор извънредната проверка, колко и кои са проверените обекти на място, установени ли са нарушения при изпълнението на лицензионните задължения на дружествата за предоставяне на качествена услуга и ако има такива - какви действия ще предприеме КЕВР, съгласно предоставените й законови правомощия, за гарантиране на надеждна, непрекъсваема и качествена енергийна услуга на потребителите.

Институцията на омбудсмана се интересува и за конкретните срокове, в които окончателните резултати ще бъдат обявени.

Причина за писмото до КЕВР е, че всекидневно в институцията на омбудсмана постъпват десетки въпроси на граждани от цялата страна. Те вече са подали жалби до дружествата във връзка с липсата на ток, дни наред, по коледните празници. Оттам обаче им отговарят, че компенсации няма да им бъдат изплатени, тъй като прекъсването на електрозахранването е свързано с лошота време, обилните снеговалежи и старата електропреносна мрежа. Инвестицията в мрежата обаче е именно ангажимент на дружествата и затова КЕВР трябваше да провери, не само по документи, дали и доколко тези планове са изпълнени.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Milena Dante

здраво свим мојим пријатељима тамо, ја сам Јаел Итан, из Израела. након десет година у вези са њим, мој муж је раскинуо са мном, учинила сам све да га вратим али све је било узалуд, желела сам га због љубави коју гајим према њему, молила сам га са свим , Обећао сам, али је он одбио. Објаснио сам свом пријатељу на мрежи и она ми је предложила да одем код др Апате, великог чаробњака који би ми могао помоћи да дам чини да га вратим, али ја сам тип који никада није веровао у чини, нисам имао другог избора осим да пробај, послао сам поруку др Апати, и он ми је рекао да нема проблема да ће све бити у реду пре 48 сати, бивши ће ми се вратити пре 48 сати, бацио је чини и изненађујуће другог дана било је око 16.00 часова. Звао ме бивши, била сам толико изненађена, јавила сам се на позив и све што је рекао је да му је јако жао због свега што се десило, да жели да се вратим, да ме толико воли. Био сам тако срећан и отишао сам код њега, па смо поново почели да живимо срећно заједно. Од тада сам обећао да ће свакоме кога знам ко има проблема са било ким требати помоћ др. Апате, чаробњака чаролија, његова адреса е-поште је (драпата4@гмаил.цом) и можете му послати е-пошту ако вам је потребна његова помоћ у вашој вези , желите да будете признати у свету или проблеми са раком, желите да се удате за љубавника по свом избору или случајеви развода, здравствени или брачни проблеми, унапређења на послу и успех, било шта, не одустај, престани да плачеш, контактирај Др Апата на драпата4@гмаил.цом или га контактирајте преко Вхатсапп-а / Вибер-а: +447307347648

31.01.2025 00:01:10

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.