- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
СОС прие предложението на БСП в учебните заведения да има психологични кабинети
08 Април 2021 | 13:54
Промяната цели във всяко едно училище и детска градина да има на разположение психолози, които да работят с учители, родители и деца, изтъкна Албена Кръстева
/КРОСС/ Столичният общински съвет прие предложението на групата на „БСП за България" за осигуряване на психологични кабинети в училищата и детските градини в София, което беше направено от общинския съветник Албена Кръстева. От общо гласували 56 общински съветници, „За" бяха 51, против - 5, а въздържали се нямаше.
„Стратегията трябва да бъде съобразена с промяната на условията, в които се обучават децата и тази година - COVID онлайн обучението с което се редуват присъственото", каза тя.
„Онлайн обучението нанася физиологични и психологични обучителни затруднения на учениците, което налага един по-задълбочен прочит на написаните в стратегията дейности. Децата се обездвижват, затруднява се комуникацията между тях, ограничават се игрите на открито, което е много съществено за тяхното развитие. Също така има статистика за повишаване на насилието", изтъкна Кръстева.
„В мярка 3.26 от плана за действие за реализацията на стратегията относно повишаване на грижите и превенцията на здравето сред децата, учениците и работещите в структурите на столичното образование, ние предлагаме осигуряване на здравни и допълване на психологични кабинети", обясни общинският съветник.
Кръстева заяви, че промяната цели във всяко едно училище и детска градина да има на разположение психолози, които да работят с учители, родители и деца, нуждаещи се от помощ за преодоляване на психологичен дискомфорт, породен от онлайн COVID обучението.
„COVID онлайн обучението затруднява комуникацията и терапията с логопеди и ресурсни учители. Призоваваме в списъка, който са изготвили в Дирекция „Образование" за налични логопеди и психолози в училищата, в които няма, да бъдат осигурени такива специалисти", допълни още Кръстева.
„Също така не е лошо да се проучи и липсата на техническо оборудване и да се обезпечават децата от социално слаби семейства, за да може да се обучават онлайн", добави още Албена Кръстева.