• 17 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8481
  •  GBP / BGN 2.3436
  •  CHF / BGN 2.0831
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Свалят ти номера, ако не си еко

Свалят ти номера, ако не си еко

/КРОСС/ Автомобилите, които не покриват изискванията за граничните стойности на емисии от отработени газове съгласно екологичните норми, да бъдат дерегистрирани служебно. Свалянето на регистрацията е наложително, за да се прекрати практиката с отстраняването на катализатор или филтър за дизелови частици, пиши в днешния брой вестник "Телеграф".

Мярката е заложена в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха 20202030 г. в актуализирания Интегриран национален план "Енергетика и климат", качен за обществено обсъждане. 

План

Планът предвижда отнемане на регистрацията на превозните средства, които не покриват изискванията за гранични стойности на емисии от отработили газове съгласно нормите, утвърдени за съответната им екологична категория. При установяване на такова нарушение, когато автомобилът отиде на задължителния Годишен технически преглед (ГТП), информацията се подава към единната система и колата ще бъде автоматично с прекратена регистрация. Обмисля се вариант собственикът на автомобила да има възможност в рамките на 30 дни да възстанови фабричния конвертор или филтър за твърди частици.

След което да има възможност да премине повторно ГТП, преди да бъде окончателно снет от отчет в КАТ. Целта на мярката е да се предотврати "изхвърлянето" на стари превозни средства на българския пазар, мотивират се вносителите.

Идеята е поетапно модернизиране на състава на автомобилния парк у нас чрез налагане на ограничения върху вноса на употребявани превозни средства с екологична категория под Евро 4. В Националната програма е предвидено дори такива коли да не могат да се продават и на вътрешния пазар. В плана се залага насърчаване на производството и потреблението на алтернативни възобновяеми горива, а именно водород, включително чрез развитие на инфраструктура за алтернативни чисти горива.

Проверка на "Телеграф" по сервизи за ауспуси и гърнета показва, че интерес към премахването на катализатор вече няма, както е имало само допреди 2-3 -години. Хората обаче питат за връщане на катализатора. "Различно е за всеки автомобил, на един може да е 50 лева, на друг 1000, средно е около 500 лева. Толкова е дипиефът, както му казват на филтъра за дизелите", обясни за "Телеграф" майстор от столичния бул. "Сливница".

Цени

Негов колега пък бе категоричен, че дори да дойде клиент да иска отстраняване на катализатор и слагане на резонаторно гърне, което да го замести, категорично им отказва.

"Това не е Близкият изток, тук сме в Европейския съюз и трябва да свикваме", категоричен бе той.

Иначе цената на такъв заместител на катализатора е между 50 и 100 лева. Премахването на филтъра за твърди частици, на EGR клапан пък струва между 150 и 300 лева. Цената включва и софтуерното му премахване, отнася се за всички видове автомобили, включително и от ново поколение.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.