-
12 Май 2025 |
USD / BGN 1.7382
GBP / BGN 2.3072
CHF / BGN 2.0911
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Над 3.7 млн. лева е стойността на спасената храна от Лидл България

17 Ноември 2022 | 11:56

/КРОСС/ Стойността на спасената храна от Лидл България и нейните клиенти се равнява на 3 711 630 лв. Данните са за период от две години - от старта на кампанията „Без разхищение - с голямо намаление" през месец септември 2020 г. В рамките на инициативата ритейлърът се бoри с разхищението на храна, като предлага годни за употреба и качествени хранителни продукти с наближаващ срок на годност, намалени на 30% и на 50%.
„Инициативата допълва множеството оперативни мерки, вкл. с помощта на модерни технологии, с които гарантираме предлагането на свежи и пресни продукти всеки ден, но същевременно и усилията ни за намаляване на хранителния отпадък. Добрите резултати ни стимулират да надградим кампанията с добавянето на още продуктови групи с намаление. По този начин насърчаваме и нашите клиенти да бъдат по-отговорни по темата и даваме възможност нещо добро за природата да бъде добро и за семейния бюджет", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Лидл България беше първата хранителна верига у нас, която започна целенасочена кампания срещу разхищението на храна. Още през 2020 г. веригата стартира с намаление на млечни продукти, прясно месо, яйца, хляб, опаковани плодове и зеленчуци с наближаващо изтичане на срока им на годност. От началото на този ноември в кампанията се включват и много нови продуктови групи като замразени и консервирани храни, сух асортимент (вкл. варива, сол, захар, брашно), бебешки храни, хранителни добавки, чайове, мед, подправки и сосове, шоколадови и сладки изделия, ядки, чипсове, кафе, както и безалкохолни напитки, вино, бира и много други с намаление от 30% с наближаване на срока на годност.
Компанията от години прилага редица мерки за ефективно управление на стоките, включително и съвременни технологии за автоматизация на процесите. Те включват както внимателно планиране, оптимизация на количества и ежедневни доставки, така и цялостна система за проследяване и контрол на качеството - от производствената база, през централните складове на компанията, до магазина и на рафта. По този начин компанията успява да предлага на своите клиенти както винаги свежи, пресни и качествени продукти, така и допринася за ограничаването на глобалния проблем, свързан с хранителния отпадък.
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
11 Май 2025 | 16:51
На 12 май между 7:30 ч. и 18 ч. движението в посока Варна при 60-и км на АМ „Хемус“ ще е в една лента поради ремонти11 Май 2025 | 16:40
Радан Кънев: Получил ли е инструкции Радев, за да промени позицията си и да поиска референдум?ПОЛИТИКА