• 12 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7382
  •  GBP / BGN 2.3072
  •  CHF / BGN 2.0911
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Lidl засилва своя международен ангажимент към осъзнатото хранене съвместно с WWF

Lidl засилва своя международен ангажимент към осъзнатото хранене съвместно с WWF
Смарт ритейлърът ускорява прехода към устойчиво хранене чрез Планетарната диета

/КРОСС/ Lidl засилва своя ангажимент към осъзнатото хранене, като до 2050 г. ще приведе асортимента си в още по-голямо съответствие с Планетарната здравословна диета. До 2030 г. Лидл България ще увеличи с 20% дела на продаваните храни на растителна основа в магазините си - растителни източници на протеини, пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци - в сравнение с 2023 г. Lidl е първият търговец на дребно, който създава прозрачност за всички категории храни в своята продуктова гама във всичките 31 държави, в които присъства компанията. За целта Lidl използва методологията на WWF. Така компанията дава възможност на своите клиенти да направят по-екологичен и по-здравословен избор.  

За да се справим с глобалните предизвикателства като климатичните промени, загубата на биологично разнообразие и заболяванията, свързани с храненето, е необходимо да трансформираме хранителната система. Осъзнавайки тези неотложни проблеми и своята отговорност, смарт ритейлърът допринася за трансформацията на глобалната хранителна система, като си поставя амбициозни цели по цялата верига на стойността. Клиентите запазват свободата си на избор, но могат по-лесно да взимат по-устойчиви решения при покупка. За да постигне това, Lidl, с подкрепата на експертния опит на WWF, издига на по-високо ниво целите си в своята стратегия за осъзнато хранене във всички 31 държави с магазини на веригата. Ритейлърът си поставя амбициозни цели във всичките три категории  на Планетарната здравословна диета, свързани с насърчаване на здравето.   

Осъзнатото хранене като двигател за здраве и опазване на околната среда

Милена Драгийска, главен изпълнител директор на Лидл България пояснява: „За да можем да се изхранваме по здравословен начин и съобразно възможностите на нашата планета, в рамките на планетарните граници, от ключово значение е трансформирането на глобалната хранителна система. От години Lidl се ангажира да допринася за тази цел - основана на научната логика на Планетарната здравословна диета. С WWF като опитен партньор до нас се стремим да окажем още по-голямо влияние в бъдеще и да предложим на нашите клиенти постоянно нарастващ избор от здравословни, по-устойчиви алтернативи с добро качество на обичайната ниска цена на Lidl."

Мариела Майер от WWF International добавя: „Приветстваме ангажимента на Lidl към Планетарната здравословна диета и прилагането на методологията на WWF за търговците на дребно, базирана на растителни храни. Това е решаваща стъпка към трансформацията на хранителната система, която е основният фактор за загубата на дива природа. Чрез фокусиране върху по-голям избор на растителни храни Lidl издига за свой приоритет както здравето на хората, така и здравето на планетата. Надяваме се това да вдъхнови и други търговци на дребно да последват този пример и да поставят акцент върху по-широк растителен асортимент за сметка на предлагането на животински продукти."

Амбициозни цели за растителни източници на протеини и пълнозърнести храни

Международната цел за увеличаване на дела на продаваните растителни храни с 20% до 2030 г. спрямо базовата 2023 г. е част от цялостната CSR стратегия и концепция за осъзнато хранене на Lidl. Тази цел ще бъде постигната чрез целенасочена интервенция в категориите на протеиновите източници, пълнозърнестите храни и плодовете и зеленчуците. От 2025 г. Lidl се ангажира и да отчита напредъка си ежегодно, като данните ще бъдат публично достъпни. Веригата следва методологията на WWF за насърчаване на осъзнатите и здравословни диети.

  • Източници на протеин: от 2022 г. смарт ритейлърът изчислява и анализира съотношението на протеините, което измерва дела на растителните източници на протеини в сравнение с животинските протеини в асортимента си. Лидл България цели да увеличи дела на растителните източници на протеини до 15% до 2030 г. Това включва бобови култури, ядки, семена и веган алтернативи на месо, яйца и риба. От 2025 г. Лидл България ще публикува съотношението на протеините ежегодно, за да осигури прозрачност. 

  • Пълнозърнести храни: диетичните фибри са от съществено значение за дълъг и здравословен живот. До 2030 г. Лидл България цели да увеличи дела на пълнозърнестите храни в продуктите собствена марка до 15% спрямо базовата 2023 г. Lidl също така ще предлага поне една пълнозърнеста алтернатива на храните във всички релевантни продуктови групи до 2030 г. 

  • Плодове и зеленчуци: свежите плодове и зеленчуци са съществен компонент от стратегията за осъзнато хранене и Lidl продължава да предлага на клиентите си богат избор от пресни продукти всеки ден. 

Повече информация за ангажимента на смарт ритейлъра към осъзнатото хранене може да намерите на официалната страница на Лидл България или в Политиката за осъзнато хранене.

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 136 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.