• 05 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8641
  •  GBP / BGN 2.3613
  •  CHF / BGN 2.1019
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Над 100 хиляди лева в подкрепа на „Капачки за бъдеще“ дариха клиентите на Lidl само за 4 месеца

Над 100 хиляди лева в подкрепа на „Капачки за бъдеще“ дариха клиентите  на Lidl само за 4 месеца
Средствата са събрани чрез предаването на над 2 млн. опаковки в автоматите на веригата

/КРОСС/ Лидл България извърши първото плащане на стойност 100 628 лв. към фондация „Лазар Радков" като част от съвместното партньорство в подкрепа на инициативата „Капачки за бъдеще" и детското здраве. Сумата е събрана в рамките на четири месеца, благодарение на върнатите от клиентите на веригата в автоматите за обратно приемане пластмасови бутилки и кенове.

Възможността за дарение е налична от средата на месец май тази година в 24 магазина на Lidl, в които има инсталирани автомати. Тогава веригата предложи на потребителите опцията да избират дали да дарят сумата, която получават за върнатите опаковки, или да я приспаднат от покупката си в магазина. Интересът към възможността за дарение е голям - за събраната сума са върнати над 2 млн. опаковки. Това са близо 12% от всички върнати за периода пластмасови бутилки и кенове, като в някои от магазините този процент достига над 30.

"Малко ще е, ако кажа, че съм доволен от постигнатите резултати. За момента, изгледите са, че съвместната ни кампания с Lidl ще удвои годишните ни финанси, а това ще ни даде възможност да помагаме поне два пъти повече", каза Лазар Радков, основател на инициативата „Капачки за бъдеще".

Събраните средства ще се използват за различни акции и кампании в подкрепа на детското здраве в рамките на инициативата „Капачки за бъдеще" - оборудване и реновиране на детски отделения, обучения на деца на първа долекарска помощ и реакция при злополуки, бедствия и аварии и др.

Партньорството на Лидл България и фондация „Лазар Радков" води началото си от декември 2023 г. с поставянето на специални съдове за връщане на капачки в магазините с автомати за обратно приемане, а само месец по-късно обхваща всичките магазини на веригата в страната. До момента събраните и предадени за рециклиране капачки в търговската мрежа на Lidl са близо 16,5 тона, което се равнява на приблизително 16,5 милиона капачки или още над 14 000 лв. в подкрепа на каузите на фондацията. Повече за съвместните кампании на Лидл България и фондация „Лазар Радков" може да видите на corporate.lidl.bg/darenie.

Автоматите за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове Лидл България постави в рамките на свой пилотен проект с начало март 2023 г., който към момента включва 24 магазина в 16 града в страната. Събраните опаковки от началото на проекта до момента надхвърлят 43 милиона бройки кенчета и бутилки.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.