• 29 Септ 2024 |
  •  USD / BGN 1.7529
  •  GBP / BGN 2.3469
  •  CHF / BGN 2.0763
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 15°C

Всяко второ дете в България между 7 и 18 години е консумирало енергийни напитки

Всяко второ дете в България между 7 и 18 години е консумирало енергийни напитки
Резултатите са от национално представително проучване за хранителните навици на децата у нас

/КРОСС/ Всяко второ дете в България на възраст между 7 и 18 години е консумирало енергийни напитки. Това сочат данните от най-новото национално представително проучване за хранителните навици на децата у нас, проведено в периода юни - юли 2024 г. по поръчка на  Лидл България и реализирано от изследователска агенция Blue Point. 

Проучването е част от дългосрочната информационна кампания на смарт ритейлъра под надслов #ХраненеСмисъл, чиято основна цел е да повдигне сериозен и систематичен обществен разговор по темата за здравословното и осъзнато хранене. Партньори на инициативата са Национална асоциация „Практическа диететика и интегративна медицина" (НАПДИМ), Медицински университет „Проф. д-р П. Стоянов" - Варна и Национална асоциация „Родители".

Проучването за хранителните навици на децата у нас е реализирано сред 800 деца и обхваща две възрастови групи:  7-13 години и 14-18 години, като е използван комбиниран подход - онлайн анкета и интервюта на живо. To включва обследване на хранителните навици по отношение на разбирането за здравословно хранене, видове консумирани храни, честота на хранене, хранене в училище, осъзнатото хранене като отношение към потреблението и опазването на околната среда и др. 

На въпроса „Колко често консумираш всяка от следните храни?", между които един от възможните отговори е „енергийни напитки", всяко второ дете в България между 7 и 18 години споделя, че поне веднъж е консумирало енергийна напитка. Във възрастовата група 7-13 години делът на децата, консумирали енергийни напитки, е 32,5%, което е всяко трето дете, а във възрастовата група 14 - 18 този дял е 73 на сто или почти три от всеки четири деца. Разликата в консумацията между момчетата и момичетата е несъществена с лек превес при момчетата. 

По отношение на честотата на консумация на енергийните напитки данните показват, че 10,8% от 14-18-годишните консумират енергийни напитки всеки ден, а 21% - няколко пъти седмично.  

„Това проучване е логичното продължение на направеното като част от кампанията „ХраненеСмисъл" сред пълнолетното население в България през януари тази година, когато се очерта тревожната тенденция, че 68,4% от родителите у нас не поставят ограничения в храненето на своите деца. Прекомерната консумация на енергийни напитки при децата най-често имат последици за сърдечно-съдовата и нервната система. Особено неблагоприятно се отразява върху настроението и регулацията на съня. Влошава се хормоналният баланс по отношение на надбъбречните жлези и половите хормони, увеличава се рискът и от метаболитни нарушения, вкл. инсулинова резистентност, наднормено тегло и затлъстяване", коментира проф. д-р Дарина Найденова, председател на НАПДИМ. 

Пълният доклад с резултатите от Националното представително проучване за хранителните навици на децата в България, част от  дългосрочната информационна кампания „ХраненеСмисъл", ще бъде представен на 18-и септември.   

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.