• 23 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Поглед отвътре в новите локомотиви на БДЖ

Поглед отвътре в новите локомотиви на БДЖ

/КРОСС/ Машините са последен писък на технологиите и развиват скорост до 160 километра в час
Вероятно вече сте ги видели. "Аспарух" и "Тервел" кръстосват родните ЖП линии от София до Варна и Бургас. 80-тонните локомотиви "Siemens Smartron" са по-тихи от своите колеги. Машините са последен писък на технологиите и развиват скорост до 160 километра в час.

Николай Христов е сред малкото български машинисти, които вече са сядали в кабината и могат да споделят впечатленията си: "Управлява се много лесно. Целият локомотив е дигитализиран. С контролерите в локомотива задаваш информация на компютъра. И самият компютър управлява механичната час", обяснява Николай Христов.

Десетилетия влаковете у нас се движеха най-често с познатите червени „Шкоди" - доказала се с времето машина, която обаче в 21 век е морално остаряла. Със своите 6 години стаж в железниците Николай прави сравнение: "Новите локомотиви са подсигурени и измислени за комфорт на машиниста. С климатик, с отопление, с херметически затварящи се врати.Наблегнато е на това, за да може той да управлява влака."

Системите за сигурност в локомотива "Smartron" са последно поколение. Присъства и добре познатата система за бдителност, обяснява Николай Христов и допълва: "С педал се натиска през няколко секунди. Трябва да освободим педала и пак да го натиснем. Системата за бдителност подсигурява влака при заспиване на машиниста, при преумора или при припадане на машиниста. Системата при такива случаи автоматично спира влака. Безопасността е на първо място и е гарантирана".

За железниците идването на "Аспарух" и "Тервел" е знаково, тъй като са първите нови машини за последните над 30 години. "Всеки месец ще пристигат първо по два, после по един, докато станат общо 15", заяви преди дни транспортният министър Росен Желязков.

Всяка от "умните" машини ще носи в себе си частица от българската история и ще получи име на наш владетел. Константин Азов от ръководството на БДЖ обяснява защо са подходили по този начин: "Частните превозвачи кръщават своите машини с хубави женски имена. Ние решихме да не се припокриваме и да ги кръстим на български владетели. Хронологично от първия владетел ще стигнем до 15-тия.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Е какъв писък, като развиват само до 160 км/ч.Изхвърлят си остарялата техника.

26.12.2020 16:40:14

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.