• 21 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8824
  •  GBP / BGN 2.3574
  •  CHF / BGN 2.1037
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

МОН: "Над 60% от паралелките в средното образование ще са професионални"

МОН: "Над 60% от паралелките в средното образование ще са професионални"

/КРОСС/ Над 60% от паралелките в средното образование се предвижда да са професионални през следващата учебна година. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на кръглата маса „Връзката между образованието и пазара на труда: Изграждане на привлекателни професии и адресиране на текущите предизвикателства - необходими промени и реформи", организирана от Асоциацията на индустриалния капитал в България.

План-приемът за следващата учебна година все още се обсъжда. Освен за увеличаването на приема в професионалните паралелки, ще се работи и за популяризирането им, отбеляза министърът. Той изтъкна, че определени професии дават много добри възможности за личностно развитие на учениците, с което децата и родителите трябва да бъдат запознати.

По време на кръглата маса беше дискутирана връзката между образованието и потребността на бизнеса от квалифицирани кадри. „Време да погледнем малко по-напред в бъдещето. Да видим как да решим тези проблеми не чрез отделни действия, а чрез цялостна концепция", изтъкна министър Цоков. Той посочи, че съвременните образователни системи търсят много различни решения как да свържат образованието с пазара на труда, който днес е изключително динамичен.  Професии, които днес са много търсени, може след няколко години да бъдат изместени от други.

„Децата от поколението алфа, които сега са ученици, ще работят най-малко две-три професии през живота си", отбеляза министърът. Затова и нашето образование трябва да бъде компетентностно ориентирано към формиране на ключови умения за живота, каквито процеси текат вече от 10-15 години в други образователни системи. „Това в много по-голяма степен ще даде по-голяма гъвкавост и динамичност в подготовката на различни кадри на пазара на труда. Тези деца трябва да имат изградени ключови трансверсални умения, да могат да овладеят професионални знания в различни области", отбеляза министър Цоков.

По думите му е необходимо да бъде приета национална концепция за образованието и то да бъде изведено като платформа за обединение на България  от гледна точка на нейното бъдеще- не само на политическите партии, но и на цялото общество  - работодатели, социални партньори, родители. „Ние като общество трябва да приемем, че образованието е нещо, което може да развие България и да ѝ даде едно по-добро бъдеще", изтъкна министърът.

В кръглата маса участваха още заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова, председателят на Управителния съвет на Асоциацията на индустриалния капитал в България Васил Велев, председателят на Съвета на ректорите проф. Миглена Темелкова, председателят на Синдиката на българските учители д-р ик.н. Янка Такева, началникът на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска, секретарят на Президента на Република България по образование, култура и туризъм Илин Димитров, представители на работодателски и синдикални организации, на академичната общност и експерти от МОН.

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.