• 28 Юни 2024 |
  •  USD / BGN 1.8286
  •  GBP / BGN 2.3121
  •  CHF / BGN 2.0365
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 21°C

Започна строителството на най-дългия жп тунел в страната

Започна строителството на най-дългия жп тунел в страната

/КРОСС/ Служебният министър на транспорта Георги Тодоров даде днес старт на модернизацията на жп линията Елин Пелин - Вакарел, която включва и изграждането на най-дългия железопътен тунел в страната.

Целият участък е около 20 км, а дължината на тунела по него е 6.8 км. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунелът "Козница", свързващ Стара планина и Същинска Средна гора, обясняват от Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Участъкът Елин Пелин - Вакарел е част от по-големия проект "Модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец", за който е осигурено финансиране в размер на 1 млрд. лв. без ДДС от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура".

20-километровото трасе между Елин Пелин и Вакарел е най-трудният участък и стойността на проекта е 498 млн. лв.

За изпълнител още през 2019 г. бяха избрани турските компании "Дженгиз" и "Дуйгу" - строителите на мегалетището в Истанбул. "Дженгиз" заедно с друга турска фирма - "МАПА", построи у нас 19-километровата магистрала "Люлин".

Модернизацията на жп линията Елин Пелин - Вакарел включва още изграждане на нова гара Елин Пелин, спирка Побит камък, ще има още тунели, надлез и подлез, мостове и естакади. Срокът за изпълнение е 72 месеца. Строителните работи трябваше да започнат преди две години, но се забавиха заради обжалвания.

През 2019 г. бяха проведени конкурсите за изпълнители на модернизацията и на останалите участъци от жп трасето Елин Пелин - Костенец.

Италианско-българският консорциум "Салчеф-Гигастрой" спечели смятания за най-лек за изграждане жп участък - между Вакарел и Ихтиман, срещу почти 126 млн. лв. без ДДС. Релсовият път е дълъг 20 км и ще има 3 моста. Изпълнителят на третата част от проекта - между Ихтиман и Костенец (11 км), е българо-китайският консорциум "Булрейл 2018". Неговата цена е над 280 млн. лв. без ДДС.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

за тез пари може да се построи успоредна жп линия по на север!

15.07.2021 15:26:34

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.