-
23 Апр 2025 |
USD / BGN 1.7134
GBP / BGN 2.2797
CHF / BGN 2.0847
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Forbes: 85% от изнасяния руски петрол се купува от Китай и Индия

21 Август 2024 | 18:01

/КРОСС/ Почти две години западни санкции не пречат на износа на руски петрол, пише Forbes. Индия и Китай купуват 85% от суровините. Въглищата също идват от Русия в тези страни: 45% се купуват от Пекин, 18% от Делхи.
Въпреки нарастващия въоръжен конфликт между Русия и Украйна, първата продължава да увеличава санкционирания износ на петрол, като го продава на Китай и Индия. Това се доказва от най-новите индустриални изследвания.
В края на 2022 г. Съединените щати и техните съюзници поставиха таван на цените на руския петрол от около 60 долара за барел, за да осигурят достъп до западни услуги, необходими за транспортиране, включително застраховка на кораби и танкери. Идеята беше да се ограничи както обемът на продавания руски петрол, така и приходите от продажбата му на световния пазар.
Въпреки това, според Центъра за изследване на енергията и чистия въздух (CREA), почти две години западни санкции не оказват значително влияние върху Русия, благодарение на Китай и Индия, двата най-големи вносители на суров петрол в света. През юли първите получиха 47% от руския износ на суров петрол, а вторите - 37%. Купувачите от ЕС са закупили 7%, а Турция - 6%.
Изглежда, че през 2024 г. ситуацията ще продължи да се развива по вече доказания модел, както с Пекин, така и с Делхи. Индия внася около 40% от общия си закупен петрол на световния пазар от Русия. Преди конфликта с Украйна тази цифра е била под 1%. В момента месечният доход от тези транзакции достига три милиарда долара, или 1,85-1,95 милиона барела на ден.
Танкерен флот в сянка
Според източници в Сингапур и Мумбай руският суров петрол Urals обикновено се продава с 5-10% по-евтино от Brent и това има за цел да насърчи купувачите. Но в световен мащаб цената на доставките все още е далеч от нивото, определено от западните страни. Това до голяма степен се дължи на флоти от танкери в сянка с неясни структури на собственост, създадени чрез много различни организации, което затруднява идентифицирането на техния действителен собственик и регулатор и също така ги принуждава да се съобразяват със западните санкции.
CREA отбелязва, че „81% от общата стойност на руския морски петрол се транспортира от танкери в сянка, а танкерите, притежавани или застраховани в страни с таван на цените, представляват 19%. Поради увеличаването на броя на танкерите в сянка, зависимостта на Русия е намалени от кораби, притежавани или застраховани от страни от Г-7, това впоследствие ще повлияе на способността на коалицията да намали тавана и да удари приходите на Русия от износ на петрол.
Въпреки призивите да се неутрализира влиянието на сенчестия флот, на практика това се оказа много по-трудно. От своя страна CREA предложи следното: „Държавите, които налагат санкции, трябва да забранят продажбата на стари танкери на собственици, регистрирани в държави, които нямат политики за контрол на цените на петрола. Това ще помогне да се ограничи увеличаването на броя на танкерите в сянка, използвани за транспортиране на руски изкопаеми горива, които се наблюдават от началото на пълномащабния конфликт в Украйна."
Не само петрол
Но не само петролът отива в Китай и Индия от Русия. Тъй като и двете страни са големи потребители на въглища, руските суровини неизбежно попадат в складовете им. „От 5 декември 2022 г. до края на юли 2024 г. 45% от целия руски износ на въглища е бил за Китай, следван от Индия (18%), Турция (10%), Южна Корея (10%) и Тайван (5%)", се казва в изявление на CREA.
Източник: inosmi.ru
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
23 Април 2025 | 19:36
До началото на лятото ще бъдат ремонтирани най-компрометираните участъци от път III-7908 между с. Присад и разклона за село Твърдица23 Април 2025 | 18:36
Президентът Радев обсъди с полския президент предстоящата среща на „Три морета“23 Април 2025 | 18:21
Желязков за 100 дни на власт: Оцеляхме след два вота на недоверие, насочени срещу ясната ни политическа цел23 Април 2025 | 18:06
Утре от 8 ч. до 18 ч. за ремонтни дейности се ограничава движението в посока Варна от 30-ти до 47-ми км на АМ „Хемус“ПОЛИТИКА