- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Всичко за ... Новото електрическо PEUGEOT E-408
03 Октомври 2024 | 21:23
/КРОСС/ PEUGEOT ДОПЪЛВА СВОЯТА EV ГАМА С НОВИЯ PEUGEOT E-408: НЕОЧАКВАН ОТ ВСЕКИ ЪГЪЛ, 100% ЕЛЕКТРИЧЕСКИ.
PEUGEOT допълва своята EV линия с изцяло електрическа версия на PEUGEOT 408, след пускането на Plug-in хибридната версия през 2022 г. Новият PEUGEOT E-408 съчетава неочакваната привлекателност на фастбек силует с ефективност с нулеви емисии, тръпката от мощен двигател със 157 kW/210 к.с. и удоволствието от електрическото шофиране на PEUGEOT с пробег до 453 км.
ALLURE: Със своя фастбек силует и 100% електрическо задвижване, PEUGEOT E-408 е напълно уникално предложение на пазара.
ЕМОЦИЯ: Удоволствието от 100% електрическо шофиране се усилва с PEUGEOT i-Cockpit® и неговия вграден плановик на пътуване
СЪВЪРШЕНСТВО: PEUGEOT E-408 допълва гамата от електромобили на PEUGEOT, най-широката от всеки масов производител на европейския електрически пазар с 12 електрически леки автомобили и лекотоварни автомобили.
С представянето на PEUGEOT 408 през юни 2022 г. PEUGEOT пренесе привлекателността на безпрецедентен fastback силует на върха на C сегмента. Неочаквано различен, 408 се откроява с котешка стойка, динамични линии, предлагащи повдигната позиция на водача, и първокласната изтънченост на своя дизайн до най-фините детайли.
Двете електрифицирани задвижвания, PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 и PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, отбелязаха първата стъпка в електрифицирането на 408. По-рано тази година 48V HYBRID 136 e-DCS6 се присъедини към гамата на 408 . Новият PEUGEOT E-408 извежда тази електрическа стратегия на следващото ниво със задвижване с нулеви емисии от 157 kW/210 к.с., съчетан с 58,2 kWh (използваем капацитет) батерия.
Пускането на пазара на PEUGEOT E-408, с отварянето на поръчките от 2 октомври, бележи поредната стъпка в амбицията на PEUGEOT да се превърне в основен EV лидер в Европа. Новият PEUGEOT E-408 ще се произвежда в завода в Мюлуз.
ALLURE: НЕОЧАКВАН И ДИНАМИЧЕН ФАСТБЕК ДИЗАЙН
Иновативният и неочакван фастбек дизайн пасва перфектно на модерността на новия PEUGEOT E-408. Платформа, която позволява тотална електрификация без компромис със стила, динамиката или вътрешния комфорт.
С обща дължина от 4,69 м и ширина от 1,85 м (със сгънати огледала), PEUGEOT E-408 използва мултиенергийната E-EMP2 (ефективна модулна платформа), забележителна с дължината на междуосието си от 2,79 м. Този щедър размер позволява батерията да бъде монтирана в долната част на автомобила, под пода между колелата, като по този начин запазва пространството в купето и понижава центъра на тежестта на PEUGEOT E-408 за динамично поведение на пътя.
Котешка стойка
Със своите широки следи - 1,59 м отпред и 1,60 м отзад - PEUGEOT E-408 е здраво прикрепен към пътя. Въпреки че е повдигнат, този модел предлага елегантен и спортен профил благодарение на височината от 1,49 м, за перфектна аеродинамика.
Котешкият характер на PEUGEOT E-408 е подчертан от уникалната и рязка обработка на повърхностите на каросерията, особено забележима към задната част - с „котешките уши", капака на багажника и остри фасети, проектирани за игра със светлината.
Големите 19-инчови графитни джанти с иновативен дизайн са оборудвани с гуми 225-50R19 с много ниско съпротивление при търкаляне (клас A+).
Модерна идентичност
Обработката в цвета на каросерията на радиаторната решетка на PEUGEOT E-408 я „дематериализира", като я слива с цялостната форма на бронята - знак за смяната на поколенията и ерата на електрифицирането на гамата PEUGEOT.
Идентичността на марката е по-видима от всякога чрез усъвършенстваната работа по осветлението. Отпред LED технологията позволява много тънки и ефектни фарове, които оформят облика на PEUGEOT E-408. Светлинният подпис се простира надолу с две LED ленти във формата на зъби, потопени в бронята. Отзад идентичността на PEUGEOT е под формата на емблематичните три LED светлини, наклонени за още повече динамика.
За новия PEUGEOT E-408 се предлагат пет цвята: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red и Perla Nera Black
ЕМОЦИЯ: ПОВЕЧЕ ОТ ВСЯКОГА УДОВОЛСТВИЕТО ДВИЖИ ПРОГРЕСА
Щедра мощност, незабавен въртящ момент... 100% електрическото задвижване на PEUGEOT E-408 предлага чисто удоволствие от шофирането. Това е допълнително подсилено от PEUGEOT i-Cockpit® и поведението на пътя, в истинската традиция на PEUGEOT.
Уникално шофиране
Несравнимият PEUGEOT i-Cockpit® предлага изключителна ергономичност. Компактният волан подобрява удоволствието от шофирането, като позволява уникална пъргавина и прецизност на движението. Разположен на нивото на очите точно над волана, цифровият клъстер включва напълно персонализиран и конфигурируем 10-инчов 3D цифров панел.
Повече от всякога, удоволствието от шофирането е заложено в гените на новия PEUGEOT E-408, с отлично управление на пътя, висок клас комфорт на возене и перфектна маневреност в града, осигурени от радиус на завиване от бордюр до бордюр от 11,18 m.
Ефективността допринася за удоволствието от шофирането
Новият PEUGEOT E-408 разполага със синхронен електрически двигател с постоянни магнити, развиващ 157 kW (210 к.с.) и щедър въртящ момент от 345 Nm. Този мотор се произвежда във Франция, в Trémery, от съвместното предприятие STELLANTIS-NIDEC. Редукторът, с който е свързан, е произведен от STELLANTIS във Валансиен (Франция).
PEUGEOT i-Cockpit® с безброй свързани услуги*
10-инчовият централен екран с висока разделителна способност ви позволява да контролирате системата PEUGEOT i-Connect® Advanced, която е стандартна за PEUGEOT E-408 и предлага ефикасна и ефективна навигация, свързана с TomTom. За оптимална четливост картата покрива целия 10-инчов сензорен екран. Що се отнася до системните актуализации, те се извършват "по въздуха", директно чрез предаване на данни през телеком мрежата.
Навигационната система включва функция "планиране на пътуване", която оптимално планира маршрути, за да увеличи максимално обхвата на автомобила и да улесни презареждането. За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид множество части от информация, включително разстоянието, което трябва да се измине, нивото на заряд на батерията в началото, желаното ниво на заряд на батерията в крайната дестинация, скорост, консумация на енергия, трафик, тип път , надморска височина и разбира се, налични станции за зареждане в близост до дестинацията.
Функцията за „огледален екран" свързва смартфона с информационно-развлекателната система на автомобила безжично (Apple CarPlay/Android Auto), като е възможно едновременно свързване на два телефона чрез Bluetooth. Четири USB-C порта допълват свързаността на PEUGEOT E-408.
Напълно конфигурируемите i-Toggles превключватели, подредени под централния екран, осигуряват уникално естетическо и технологично ниво в сегмента. Всеки от 5-те персонализирани i-превключвателя предлага чувствителен на допир пряк път към настройките на климатичния контрол, телефонен контакт, радиостанция, стартиране на приложение... конфигуриран по избор на потребителя.
Както всички PEUGEOTs от последно поколение, новият PEUGEOT E-408 интегрира генеративния изкуствен интелект ChatGPT, който отговаря чрез гласова команда на всички заявки, като например туристическа информация или генериране на тест, за да занимава децата по време на пътуване...
Приложението за смартфон MyPEUGEOT® е особено практично и позволява:
• Стартиране или планиране на термична предварителна подготовка.
• Планиране, стартиране или забавяне на зареждането на батерията.
• Активиране на последователността от приветстващи светлини, например, за локализиране на автомобила на паркинг.
Топла атмосфера в кабината
Вътре в новия PEUGEOT E-408, LED амбиентното осветление (8 цвята за избор) зад централния екран, разпръсква мека светлина и допринася за изисканата атмосфера в купето.
Топлинният и акустичен комфорт на новия PEUGEOT E-408 е оптимизиран от технологиите, внедрени при проектирането и производството на неговите прозорци:
• Отпред и отзад стъклата са с дебелина (3,85 мм) над средната.
• Отпред страничните стъкла са ламинирани (3,96 мм при GT) за по-добра шумоизолация и повишена сигурност.
Системата Hi-Fi Premium FOCAL® на новия PEUGEOT E-408 е резултат от над 3 години съвместно проектиране с аудио специалиста от висок клас. Допълнена от ARKAMYS цифрова обработка на звука, системата Hi-Fi Premium FOCAL® се състои от 10 високоговорителя с изключителни патентовани технологии:
• 4 високочестотни говорителя
• 4 нискочестотни/средночестотни високоговорителя
• 1 централен говорител
• 1 овален субуфер с тройна намотка Power FlowerTM.
• Те са съчетани с нов 12-канален 690 W усилвател (усилен клас D технология)
Особено обгръщащи, предните седалки са получили етикета AGR (Aktion für Gesunder Rücken), присъден от независима немска асоциация на експерти по ергономия и здраве на гърба. Този етикет награждава както ергономичността, така и диапазона от настройки на предните седалки. Те могат да имат и 10-посочни електрически настройки с две възможни настройки за памет за водача, 6 посоки за пътника, както пневматичен масаж с 8 различни програми и отопляеми седалки.
Между предните седалки арката на централната конзола се простира пространство, предназначено за безжично зареждане на телефон. Така останалата част от конзолата е изцяло посветена на съхранението и практичността, с подлакътник, 2 USB C порта (зареждане/данни), 2 поставки за чаши с голям диаметър и до 33 литра различни места за съхранение.
Пространството отзад е особено щедро, благодарение на дългото междуосие от 2,79 м, което прави новия PEUGEOT E-408 най-просторният PEUGEOT за пътниците, седящи отзад: те се възползват от 183 мм пространство за краката. Мястото за краката, пространството, предназначено за краката на пътниците отзад под седалките на първия ред, е проектирано да увеличи максимално свободата на движение и за оптимален комфорт по време на пътуване.
Обемът на багажника на новия PEUGEOT E-408 е особено щедър, предлагайки 471 dm3 товарен капацитет. При сгънати задни седалки наличното пространство се увеличава допълнително до 1545 dm3. След като облегалката на седалката е сгъната, е възможно да се натовари предмет с дължина до 1,89 m. За ежедневна практичност зоната на багажника е оборудвана с 12V контакт, LED осветление и мрежа.
ПРЕВЪЗХОДСТВО: ПОСТОЯННО ТЪРСЕНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТ, БЕЗОПАСНОСТ И КАЧЕСТВО
Проектиран за плавен енергиен преход
PEUGEOT E-408 (SCx: 0.66 е с аеродинамичен плосък под за нисък разход на електроенергия от 15,2 kWh / 100 км и до 453 км комбиниран пробег по WLTP според цикъла WLTP.** и оборудван с батерия с високо напрежение от 58,2 kWh. С технологията NMC 811 - 80% никел, 10% манган, 10% кобалт - той се възползва от повишена енергийна плътност с 18 вградени модула. Новият PEUGEOT E-408 предлага пробег от 453 км в смесен цикъл WLTP, отговаряйки на нуждите на повечето клиенти от C-сегмента, чийто типичен дневен пробег е под 45 км (Индустриални данни, FY23 - HY24).
Регенеративното спиране позволява по-плавно шофиране. Използвайки лостчетата зад компактния волан, водачът може лесно да активира регенеративно спиране на 3 нива, лявото лостче увеличава регенерацията, а дясното я намалява.
Водачът може да избира между три режима на шофиране, в зависимост от приоритетите си. Normal е режимът по подразбиране, който задава мощността на 140 kW (190 к.с.) и въртящия момент на 300 Nm, предлагайки идеален баланс между динамика и пробег. Спортният режим (157 kW/210 к.с. и 345 Nm) е наличен за максимална производителност и се активира автоматично и временно по време на натискане на педала на газта докрай. Режимът ECO (125 kW/170 к.с., 270 Nm) благоприятства пробега, като същевременно запазва удоволствието от шофирането.
Новият PEUGEOT E-408 е оборудван стандартно с термопомпа, както и с отопляем волан и седалки, оптимизирайки топлинния комфорт на пътниците, като същевременно запазва енергията на батерията. За зареждане с променлив ток новият PEUGEOT E-408 е оборудван стандартно с 11 kW трифазно зарядно устройство. За зареждане с постоянен ток чрез суперзарядни устройства, PEUGEOT E-408 приема мощност до 120 kW, което позволява зареждане от 20% до 80% от батерията за малко над 30 минути (при условия на номинална температура на батерията) и възстановяване на 100 км пробег само за 10 минути.
За всеки по нещо
За PEUGEOT 408 се предлагат и два Plug-in хибридни двигателя:
PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: задвижване на 2 колела / комбинация от турбо двигател с мощност 180 к.с. (132 kW) и електрически мотор с мощност 81 kW, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8 / в момента е в процес на хомологация.
PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: задвижване на 2 колела / комбинация от 150 к.с. турбо двигател (110kW) и 81kW електрически мотор, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8 / в момента е в процес на хомологация.
Литиево-йонната батерия и на двете plug-in хибридни версии е с капацитет от 12,4kWh. Предлагат се два типа вградени зарядни устройства: 3,7kW монофазно зарядно устройство като стандарт и опционално 7,4kW монофазно зарядно устройство
Прогнозните времена за зареждане са следните:
• От 7.4kW стенна кутия (32 A) и с 7.4kW монофазно вградено зарядно устройство, напълно заредено за 1 час 40 минути.
• От усилен контакт (14 A) и с 3.7kW монофазно бордово зарядно, за 3 часа 55 минути.
• От стандартен контакт (8A) и с монофазно вградено зарядно устройство (3.7kW), пълното зареждане отнема приблизително 7 часа 05 минути.
За PEUGEOT 408 се предлага и един хибриден двигател:
HYBRID 136 e-DCS6: задвижване на 2 колела / комбинация от турбо двигател със 136 к.с. (100kW) и 48V батерия, съчетана с 6-степенна автоматична скоростна кутия e-DCS6.
Тази система PEUGEOT HYBRID 48V се състои от ново поколение бензинов двигател със 136 к.с., съчетан с 6-степенна скоростна кутия с двоен съединител, която включва електрически мотор. Благодарение на батерия, която се презарежда по време на шофиране, тази технология предлага допълнителен въртящ момент при ниски обороти и намаление с до 15% на разхода на гориво (5,2 л/100 км в WLTP смесен цикъл**). При градско шофиране новият 408 Hybrid 136 e-DCS6 може да работи до 50% от времето в 100% електрически режим с нулеви емисии.
Максимална безопасност за оптимално спокойствие
На борда на новия PEUGEOT E-408, изчерпателен набор от най-ново поколение помощни средства за шофиране, захранвани от информация, събрана от 5 камери и 3 радара, осигуряват безопасно и улесняващо шофиране, маневри и пътуване. Някои от тези системи са директно извлечени от по-високи сегменти:
• Адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и регулируема настройка на разстоянието между автомобилите.
• Автоматично аварийно спиране с предупреждение за риск от сблъсък: разпознава пешеходци и велосипедисти, денем и нощем, от 7 км/ч до 140 км/ч в зависимост от версията.
• Активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на траекторията.
• Предупреждение за вниманието на водача, откриващо проблеми с бдителността по време на дълги пътувания и при скорости над 65 км/ч, използвайки анализ на микродвижението на волана.
• Разширено разпознаване на пътни знаци: стоп, влизането забранено, изпреварването забранено, край на забраненото изпреварване, в допълнение към обичайните знаци, свързани със скоростта.
• Далечно наблюдение на мъртвата зона (75 метра).
• Предупреждение за трафик отзад: по време на заден ход, сигнали за приближаваща опасност.
Новият PEUGEOT E-408 се предлага в две версии: Allure и GT
PEUGEOT E-408 Allure се доставя стандартно с: LED фарове, 19" алуминиеви джанти, PEUGEOT i-Cockpit® с персонализиран 10" цифров инструментален панел, свързана навигация, гласова команда OK PEUGEOT, безжично свързване Apple CarPlay/ Android Auto, аудио система с 6 високоговорителя, отопляеми шофьорска седалка и волан, двузонов автоматичен климатроник, задна паркинг камера и сензори, термопомпа и др.
PEUGEOT E-408 GT се предлага стандартно с, в допълнение към оборудването на версията Allure: Matrix LED фарове, предни сензори за паркиране, алуминиеви интериорни облицовки с персонализирано 8-цветно околно осветление, алуминиеви прагове на вратите, механизирана задна врата, Drive Assist Plus пакет (полуавтономно шофиране ниво 2) и др.
Превъзходно качество
Новият PEUGEOT E-408 е позициониран на върха на C сегмента, предлагайки ергономичност, качество, завършеност и оборудване, достойни за по-високи категории.
Както при всички свои 100% електрически модели, PEUGEOT предлага гаранция за високоволтовата батерия за 8 години/160 000 км.