• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

След трагедията с двамата пилоти - необходимостта от реформи в авиацията

След трагедията с двамата пилоти - необходимостта от реформи в авиацията

/КРОСС/ Една от най-важните причини за инцидента на авиобаза "Граф Игнатиево", при който животите си загубиха майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин, е недостатъчното време на полети и подготовка на нашите летци. Това каза в БНТ "Денят започва" бившият министър на отбраната Велизар Шаламанов. Той заяви, че се солидаризира с направеното от г-н Йордан Божилов предложение една парламентарна комисия да потърси отговор защо на 20-та година от членството ни в НАТО нашите пилоти не могат да постигнат необходимите 100-200 часа полети годишно.

Също така да се потърси отговор на въпроса как тези демонстрации, авиошоу се вписват в системата за подготовка, доколко те са важни и необходими, колко пари струват и не може ли по по-добър начин да се изразходват ограничените средства. И третият, най-важен въпрос - как българските ВВС се подготвят за усвояването на Ф-16, за използването, за поддържането на новата техника "Спартан", "Кугър", "Пантер"."

Шаламанов посочи още, че ВВС разполагат с малко техника, а повече пилоти.

При единичен брой самолети от стар тип, които трудно се поддържат, не можем да осигурим 100-200 часа на голям брой пилоти и трябва да се ограничим с толкова пилоти, колкото са необходими за изпълнение на същностните задачи. Виждаме, че хеликоптерите са много важни, включително за гасене на пожари и действия при кризи. Виждаме, че транспортните самолети са изключително необходими за медицински операции. По отношение на въздушния суверенитет също са необходими пилоти, но също така, при положение, че очакваме буквално до месеци да получим Ф-16, виждаме как този въпрос се решава да речем в Словакия, как се решава в други страни. Има различни опции и тези решения са преди всичко професионални, защото не трябва да се прекрачват червени линии. Не трябва да очакваме от пилоти с 50 и по-малко часа на година да изпълняват задачи, които са преценили исторически професионалисти, че трябва да имаш налетени 100-200 часа.

По думите на председателя на Софийски форум за сигурност Йордан Божилов една от ключовите причини за подобни инциденти е малкият нальот.

И тук трябва да погледнем на това как се осигурява отбраната, как се осигуряват средства за отбрана. Много беше направено през последните години, но заради изоставането в превъоръжаването, в модернизацията трябва да наваксваме."

Божилов подчерта, че от 2022 г. вече сме в различна ситуация, тъй като има реална война в Европа. По повод провеждането на авиошоута, Божилов е категоричен, че "не трябва да залагаме на паради, шоу, защото наслоенията и идеите, които водят такива публични прояви ми се струват отживели и не постигат цели, ако целта е да се набират повече млади хора, да се вдига патриотично чувство. В някои страни, които могат да си го позволят, има специални звена, които тренират подобни сложни фигури демонстративно. Някои от старите практики, някои от традициите трябва да бъдат вече забравени, защото водят до проблеми.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Виновни сте вие и не се показвайте от меките кресла в името на паметта на тези герой загинали в служба на Родината.

16.09.2024 14:41:57

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.