- 23 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8824
- GBP / BGN 2.3574
- CHF / BGN 2.1037
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
АЗП: Вдигането на таксите от Йетел без основание е незаконно
05 Декември 2024 | 12:45
/КРОСС/ Мобилният оператор "Йеттел" (Yettel) пусна съобщения до клиентите си, че едностранно от 3 декември подобрява условията по абонаментните им планове. Срещу това обаче ще им увеличи таксите от 5 януари като размерът зависи от досегашния план и допълнителните мегабити или минути или по-добрата скорост, която получават, съобщават в писмо до медиите от Асоциация за защита на потребителите.
"Това е скандално поведение на мобилния оператор, което този път не е свързано с инфлация или иконимически процеси. Не е ясно защо предприема непоисканото от клиентите подобряване и оскъпявате на плановете и какви са аргументите му", коментира председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски. Организацията ще подаде сигнали в Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията и КЗК, като ще настоява за санкции. Според него клиентите трябва да си поискат неустойки за нарушаване на договорите, защото това е нелоялна търговска практика.
Потребителите все пак имат правото да прекратят договора по увеличения план до 4 януари, без да плащат трите месечни такси, но ще трябва да върнат дадените им досега отстъпки в плановете и ако са купили устройства. Те могат да си изберат нов абонаментен план, за какъвто са готови да плащат. Вероятността обаче той да е по-евтин е минимална, сочи практиката.
Законодателството забранява доставка на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са заявени от потребителите. Съгласно чл. 62, ал.1-ал.3 от Закона за защита на потребителите:
1. Забранява се доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.
2. При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.
3. Липсата на отговор от страна на потребителя относно доставката на стоки и услуги по ал. 1 не се смята за съгласие".