-
15 Апр 2025 |
USD / BGN 1.7191
GBP / BGN 2.2641
CHF / BGN 2.0965
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Комисията по транспорт на ЕП одобри реформата в автомобилния транспорт

09 Юни 2020 | 10:59

/КРОСС/ Снощи комисията по транспорт на ЕП подкрепи споразумението с европейските министри за важна реформа на сектора на автомобилния транспорт.
Изменените правила за командированите превозвачи, времето за почивка на превозвачите и по-стриктните правила за каботаж (временно превозване на стоки от превозвачи, установени извън приемащата държавата членка), имат за цел да прекратят нарушенията на конкуренцията в транспортния сектор и да предоставят по-добри условия за почивки на превозвачите.
По-добри работни услови за шофьорите
• Новите правила ще помогнат за гарантирането на по-добри условия за почивка на превозвачите и ще им позволят да прекарват повече време у дома.
• Предприятията ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че международните превозвачи да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали (на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график).
• Задължителната почивка в края на седмицата, известна като редовната седмична почивка, не може да бъде взета в кабината на превозното средство. Ако тази почивката се взема извън дома, то настаняването трябва да бъде платено от компанията.
По-справедлива конкуренция и борба с незаконните практики
• Тахографите на превозните средства ще се използват за регистрация на преминаването на граници, с цел борба с нарушената.
• Съществуващите лимити за каботаж остават в сила (три операции в рамките на седем дни)
• С цел предотвратяване на системния каботаж, ще се въведе „срок на прекъсване" от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни операции в рамките на същата държава със същото превозно средство.
• За справяне с проблема с т. нар. фирми „пощенски кутии", транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици.
• Тъй като все по-често се използват микробуси за предоставянето на международни транспортни услуги, леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори и ще трябва да бъдат оборудвани с тахограф.
Ясни правила за командироването на шофьорите
• Новите правила за командироването на превозвачи ще дадат ясна правна рамка с цел предотвратяване на на различни национални подходи и гарантиране на справедливо заплащане за превозвачите.
• Правилата за командироване ще се прилагат върху каботажните и трансграничните операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока (или нула на отиване и две на връщане).
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
15 Април 2025 | 10:06
Етрополе стана част от професионалната общност на Националната асоциация на секретарите на общини в БългарияПОЛИТИКА