- 23 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8824
- GBP / BGN 2.3574
- CHF / BGN 2.1037
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Започват ли хората да се връщат към модните си навици от преди пандемията
24 Януари 2022 | 13:46
GLAMI.bg тенденции: Какво избра българинът през 2021 г.?
/КРОСС/ Началото на втората година от пандемията може да бъде описано като „преходен сезон“ от гледна точка на модата. За потребителите, 2021 г. започна с локдаун, а пълното отваряне на магазините и постепенното връщане към социалния живот се случи няколко месеца по-късно. Как обаче пандемията се отрази на модните избори на българите? Нека разгледаме анализа на данните за 2021 г. от GLAMI.
Най-популярните ключови думи за 2021 г.
* според органично търсене от посетителите на GLAMI
● Разгарът на най-студения сезон и подходящите метеорологични условия за зимни спортове изглежда са повлияли на типа артикули, които българинът е търсил в GLAMI, тъй като именно ключовата дума ски регистрира хиляди търсения.
● Project Rock, специална колекция на Under Armour, вдъхновена от известната холивудска звезда Дуейн Джонсън, набира популярност в България, като се нарежда на 5-то място сред най търсените ключови думи за 2021 г.
● Комфортният начин на обличане, който стана особено популярен по време на пандемията, също рефлектира на това, което хората търсят в GLAMI – aнцузите и поларите вече са част от първите десет позиции за най-търсени ключови думи в платформата.
● Интересен е и фактът, че в топ 10 от списъка на търсените ключови думи влизат и 3 много специфични модела маратонки - Air Max, Air Force и Jordan 1, които бяха и топ моден избор за 2021 г. в много страни по света. Изглежда, че когато клиентите искат да закупят конкретен продукт, избират GLAMI, за да открият и сравнят алтернативните опции, които каталогът на търсачката предлага.
● Само 2 от 10-те най-търсени ключови думи за годината са известни международни марки – Nike и Guess. От 2020 г. насам потребителите се интересуват активно от световните тенденции в уличната мода, тъй като гореспоменатите марки остават сред челните позиции за втора поредна година.
● Интересно е, че през първата година от пандемията (2020 г.), българите са търсели конкретни материи или щампи, като например ватирани или плисирани дрехи, както и класически модели или такива на точки – ключови думи, които не са регистрирани в топ списъка на търсенията за 2021 г.
Най-желаните продукти за 2021 г.
* според добавянето на артикули в категория „любими“ от посетителите на GLAMI.bg
Промяната в мисленето на хората, както и техните усилия да се върнат към старите си навици, рефлектират и върху най-желаните продукти за 2021 г. Челните позиции, според това колко потребители са добавили съответните продукти в своя списък с желания (списък с любими продукти), са заети от артикули в категорията дамски рокли, като те се равняват на общо 8 от топ 10 любими продукта.
Интересно е, че нито една от роклите, които попадат в списъка с най-желани артикули не може да се определи като ежедневна. Напротив, повечето от тях спокойно биха могли да бъдат носени на различни събития като сватби и кръщенета. Този факт е показателен за промяната в потребителските настроения след отпадането на строгите ограничителни мерки от началото на миналата година.
Още един любопитен факт е, че българките за запазвали в своите „любими“ предимно рокли, които следват международните модни тенденции. Част от тях включват макси рокли, рокли със средна дължина и рокли с флорални мотиви или щампи на точки. В палитрата на най-харесваните продукти, място намират и дънки от две класически марки – CK и GUESS.
Можем да се убедим, че потребителските предпочитания претърпяват голяма промяна и когато сравним най-желаните продукти за 2021 г. с тези от изминалата 2020 г. Докато към днешна дата хората отново започват да се ориентират към „по-официални“ дрехи и сезонни модни тенденции, през първата година от пандемията най-харесваните продукти включват основно удобни дрехи като анцузи и якета, както и дамски обувки (маратонки и боти до глезена).
Скоро GLAMI ще представи и своя годишен преглед за 2021, в който ще бъдат включени по-подробни данни за потребителските навици на посетителите на платформата от над 10 страни.