• 04 Окт 2024 |
  •  USD / BGN 1.7734
  •  GBP / BGN 2.3357
  •  CHF / BGN 2.0820
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 26°C

Министър Цоков награди 50 учители за успешни практики в интеграцията на деца от уязвими групи

Министър Цоков награди 50 учители за успешни практики в интеграцията на деца от уязвими групи

/КРОСС/ Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков награди 50 учители за разработени успешни практики за образователната интеграция и приобщаването на деца и ученици от уязвими групи. Това стана по време на Деветата национална конференция за образователна интеграция и образователно приобщаване.

Средствата за работа с деца и ученици от уязвими групи в последните три години са нараснали с 35%, като за 2024 година размерът им е 48 млн. лв., съобщи министър Цоков. Според него обаче може да се търсят и по-добри възможности за участие в национални програми на малките училища. Той отбеляза, че МОН вече е осигурило финансиране за училищата, които със средства от бюджетите си назначават медиатори, които да помагат интеграцията. Освен това медиаторите са включени вече и в Списъка на професиите за професионално образование и обучение.

„Вие добавяте много голяма стойност не само към образователното, но и към личностното развитие на децата и учениците", каза министър Цоков. Според него добрите практики ще помогнат за промяната на учебните програми - те да могат да се адаптират към всяко училище според спецификата на учениците. „Трябва да изграждаме мрежа от съмишленици, за да мултиплицират вашите постижения и да насърчаваме иновациите във всички училища", каза министър Цоков.

По време на конференцията учителите показаха как работят, за да помогнат на всяко дете и ученик да се образова и социализира. Акценти в практиките бяха екипната работа - на ученици и на учители, прилагане на иновации, проектно-базирано обучение, с дигитални технологии, вкл. изкуствен интелект, възпитание чрез изкуство, спорт и различни инициативи.

Учителите провокират интерес към знанието у децата като им предлагат преживяване, решаване на задачи чрез изследване и практическа работа. Това провокира креативност, създава умения за взимане на решения и повишава самочувствието им. Представените форми на работа включваха и ангажирането на родителите под най-различна форма с образованието и училищния живот.

Общо 111 разработки бяха селектирани в рамките на конкурса, организиран от МОН. Отличените 50 учители получиха грамоти и ваучери за книги. От Синдиката на българските учители им присъдиха и по два кредита за професионална квалификационна степен.

Сред отличените учители бяха и Стоянка Митева и Гергана Колева от ОУ „Христо Ботев" в бургаското село Екзарх Антимово, които работят заедно и са автори на най-голям брой образователни ресурси в „Дигиталната раница".

В журито, което оцени добрите практики, бяха проф. Пламен Макариев, проф. Янка Тоцева, проф. Лиляна Стракова, проф. Сийка Чавдарова-Костова, проф. Йосиф Нунев и доц. д-р Емил Бузов. Сред гостите на форума беше и Иван Кънчев, зам.-председател на СБУ.

ПРЕСЦЕНТЪР НА МОН

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.