• 08 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7313
  •  GBP / BGN 2.3075
  •  CHF / BGN 2.0974
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Бернската конвенция: Магистрала „Струма” да се построи до 2030 г. изцяло извън Кресненския пролом

Бернската конвенция: Магистрала „Струма” да се построи до 2030 г. изцяло извън Кресненския пролом

/КРОСС/ На 6 декември 44-тият Постоянен комитет на Бернската конвенция в Страсбург взе решение, с което се настоява българските власти да построят автомагистрала „Струма" изцяло извън Кресненския пролом.

Петко Цветков, председател на Сдружение за дива природа БАЛКАНИ, каза: „Това решение е в правилната посока. Но за да бъде изпълнено то, е нужна ясна политическа воля и интензивна работа от страна на българското правителство и Европейската комисия."

Взетото решение от Комитета беше предложено съвместно от представителите на правителствената делегация и неправителствените организации - жалбоподатели. То включва:

  • Признание за нуждата да се изгради източното трасе на магистралата извън Кресненският пролом (посока на движение Кулата-София) - колкото е възможно по-бързо;
  • Изискването спешно да се проектира и изгради до 2030 г. и второто западно платно на магистралата (посока София - Кулата) извън Кресненския пролом, като то да бъде бързо проектирано до технически проект успоредно и непосредствено до източното платно;
  • Окончателно да отпадне вариантът западното платно да минава по сегашния път през Кресненския пролом, а този път да функционира само като допълващ локален път на магистралата;
  • Спешно да се изготви нов ОВОС единствено на алтернативата - двете платна извън Кресненският пролом;
  • Да се изготви пътна карта със срокове за изпълнение на всички тези решение, за да бъде завършена до 2030 г. магистралата в цялост - двете платна извън Кресненският пролом.
  • Българското правителство, с подкрепата на Европейската комисия, да създаде политически гаранции за изпълнение на тези решения и да издаде съответните правно-обвързващи решения.

Андрей Ралев, представител на мрежата „Банкуотч", каза: „От страна на природозащитните организации сме готови да окажем съдействие, за да може магистралата в цялост да бъде построена до 2030 г., но само при условие, че се спазват решенията на Бернската конвенция, европейското и националното законодателство."

Решението остави случая като „потенциално досие" под постоянно наблюдение и през 2025 г., като страните са призовани да докладват още през февруари 2025 г. Доколкото решението беше предложено съвместно от правителството и жалбоподателите, то беше прието с пълен консенсус от комитета на Конвенцията.

Срокът 2030 г. за довършване на магистралата е условие на европейския регламент за Трансевропейската транспортна мрежа (ТЕN-T) и ако не бъде спазен, България рискува да загуби и върне досегашното финансиране от Европа за нейното строителство.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.