- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Димитър Ставрев: Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации
16 Септември 2024 | 06:44
/КРОСС/ Не искам да се ангажирам с версии, тъй като това е работа на следствието - да разкрие обективната истина и да представи фактите на българското общество. Най-малко това го дължи на хората, които служат във ВВС. Това заяви снощи в предаването „120 минути" военният експерт и един от малкото авиационни журналисти в България Димитър Ставрев.
За три години има три катастрофи с трима загинали и три загубени самолета, припомни той. „В първите две катастрофи - майор Терзиев на полигон Шабла и катапултирането от СУ-25 на авиобаза „Безмер" - българското общество не получи ясни отговори кой е виновен и какво точно се е случило", добави експертът.
По думите му е напълно вярно, че Българската авиация разчита на много остаряла техника и недостатъчно летателни часове.
„Последните 20 години ВВС работят при тотален дефицит на резервни части, неизвършени ремонти и непланирани модернизации. Разчитаме на съветска техника. Съветският съюз го няма от 1992 г., а ние продължаваме да си служим със съветска техника. През тези 20 години почти нищо не се е променило. Много малка част от техниката е сменена със западна техника. Знаете, че закупихме 12 вертолета „Кугър", от тях летят два. Защото няма извършени ремонти, нито резервни части", обясни Димитър Ставрев.
От закупените 12 хеликоптера „Кугър" в момента летят два, защото няма резервни части и не се извършват ремонти, заяви той. „Това зависи от командването на базата, от командването на ВВС, от командването на Министерство на отбраната.