- 22 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8824
- GBP / BGN 2.3574
- CHF / BGN 2.1037
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Диана Русинова: Камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали
08 Септември 2022 | 11:30
/КРОСС/ Най-вероятната причина е навлизането на автомобил, идващ от Самоков към София, в лентата за насрещно движение, където се удря челно в идващ от София автомобил. Веднага след него се удря друг автомобил, който явно не е спазвал дистанция. Това каза за Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Диана Русинова.
По думите ѝ фаталният завой не е труден и не е опасен, а на мястото има маркировка и съответните пътни знаци. Ограничението на скоростта преди завоя е 30 км/ч.
"При скорост от 90 км/ч, каквато беше на единия автомобил, съдейки по километража му, няма как да не допуснете грешка на този участък. Ако ударът беше с 50 км/ч, най-вероятно нямаше да има смъртен случай", заяви Русинова.
"Когато един водач е хванат да шофира след употреба на алкохол, той да подлежи на задължителна терапия с психиатър, психолог и да минава задължителен курс на консултации. В България ги пращаме на психотестове, които в повечето случаи са чисто формални. Преди да ги санкционираме тези хора, да се опитаме да ги превъзпитаме и да им покажем, че има правила", каза Русинова.
Пътният експерт смята, че пробойната е и в нормативна уредба на страната, и в занижения контрол в годините назад. А слабата комуникация между институциите е сред основните проблеми. По думите ѝ камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали кой знае колко много.
"Тече акция и всеки ден хващаме толкова много пияни и дрогирани. Това е абсурдно и шокиращо", настоя Русинова.
Дни преди началото на новата учебна година тя призова родителите да купят на децата си светлоотразители за раниците и да говорят с тях къде е безопасно да пресичат. В програмата трябва да се включат и училищата, а опасните места да бъдат набелязани, изтъкна пътният експерт.
"Дойдоха поколения, които нямаха никакво обучение по пътна безопасност в училище. Те предизвикват тези тежки катастрофи. Това са поколенията на купените книжки. Има го и днес този проблем", коментира Русинова.