• 18 Септ 2024 |
  •  USD / BGN 1.7558
  •  GBP / BGN 2.3207
  •  CHF / BGN 2.0796
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 17°C

Авиоинженер пресъздава инцидента на "Граф Игнатиево"

Авиоинженер пресъздава инцидента на "Граф Игнатиево"

/КРОСС/ За да разберем повече за техническите данни и способности на катастрофиралия вчера самолет, авиоинженерът д-р Недислав Веселинов, който е преподавател в Техническия университет, влиза в авиосимулатор.

„L-39 е лек учебно-тренировъчен самолет, изключително разпространен. Мисля, че над 30 държави в света имат от него. Това е самолет, който се е доказал с времето. Самият самолет има специфики. Той е проектиран преди около 50 години в Чехия, когато не е имало компютърни мощности, които да направят по-съвършена аеродинамика. И естествено самолетът си носи тези белези и тези трудности", коментира д-р Недислав Веселинов.

Една от особеностите на самолета е, че той е неустойчив в по-големи ъгли на атака, обясни той и допълни, че тогава може да се случи срив на потока.

„Ако се стигне тъй наречения критичен ъгъл на атака, се получава този срив на потока. Естествено конструкторите са предвидили това, когато са проектирали самолета, и са направили края на крилото с ъгъл, малко по-голям от този, който е в основата на крилото", обясни авиоинженерът. По този начин, когато се доближим до критичен ъгъл на атака, потокът се срива първо в края на крилото. Сривът постепенно се движи към основата на крилото, преди да пропадне изцяло", поясни още той.

Появява се и вибрация, която се предава към тялото на пилота.

„Въпросът е тези критични режими да не се достигат, защото самолетът се срива и сте в режим, в който трудно може да оказвате влияние върху него. Можете да го изкарате от такъв режим, но не и от ограничена височина", посочи д-р Веселинов.

Той коментира любителска снимка, която е видял. Според него самолетът прави боен завой, който е с много малък радиус. Опитали са се да постигнат максималното от самолета. И това е една от вероятните причини - да са влезли в критичен режим на полет, струята да се е сринала и самолетът да се е сринал", коментира експертът.

Д-р Недислав Веселинов използва терен, който се доближава до терена на авиобаза „Граф Игнатиево".

В авиосимулацията самолетът е с начална скорост 450 км/час и 300 метра височина. Посоченото време е 12:00 часа.

„Когато не са големи ъглите на атака, самолетът си завива и си лети спокойно. Няма вибрации. При критичен ъгъл на атака, се усеща как трепери", коментира д-в Веселинов.

„Резките движения, които се случват, реално не са мои движени. Те се получават заради нестабилност в струята. Машината става неконтролируема. В част от секунда на невнимание на пилота може да се стигне до критичен ъгъл на атака", допълва той.

Според авиоинженера пилотите са супергерои. А загиналите майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин вероятно са насочили машината към мястото, на което се е разбила, за да избегнат жертви извън летището.

Д-р Недислав Веселинов също смята, че възможните грешки са две - неочаквана техническа грешка или грешка в пилотирането. Какво се е случило - ще стане ясно от данните на черната кутия.

бТВ, „Тази събота"

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.