• 13 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7611
  •  GBP / BGN 2.3204
  •  CHF / BGN 2.0876
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Фотоволтаик за колата

Фотоволтаик за колата

/КРОСС/ Въпреки че има няколко електрически коли, които имат вградени фотоволтаични панели за зареждане в движение, такива превозни средства определено са малцинство. Системата DartSolar е проектирана да промени това, като добави слънчева система за захранване на покрива към всеки EV. За първи път се чу за надстройката DartSolar през февруари, когато базираният в Калифорния изобретател и шофьор на Tesla Омид Садехпур представи най-новия си прототип.

По това време все още системата беше в процес на разработка. Сега обаче вече има производствен модел. В сърцето на системата е 960-ватов слънчев панел, съставен от шест фотоволтаика с покритие от 160-ватово фибростъкло и ETFE (етилен тетрафлуоретилен). Те са подредени в три групи по две, всяка от които е в алуминиева телескопична рамка с дебелина 4 мм от неръждаема стомана.

Когато колата е паркирана, всичките шест панела се издърпват на ръка, за да поемат максимално количество слънчева светлина. След като дойде време да тръгнете на път, предният и задният комплект панели се плъзгат, за да се вместят един върху друг в средата, оставяйки само два панела открити и работещи. Целият масив е свързан към компактен захранващ блок в задната част на автомобила, който преобразува слънчевата енергия в 120-волтов променлив ток.

Въпреки че системата е проектирана с мисълта за Tesla Model Y, според съобщенията тя е успешно тествана върху голямо разнообразие от електрически автомобили. Изобретателят заявява, че настройката може надеждно да добави около 5 кВтч ток към батерията на автомобила на ден, за приблизително 16 до 32 км шофиране със слънчева енергия - разбира се, тези цифри ще варират в зависимост от фактори като време, стил на шофиране и марка/модел на автомобила.

Захранващият блок може да се използва и за зареждане на 120-волтови електрически инструменти или други устройства чрез интегриран контакт. Докато предишният прототип на DartSolar беше висок 279 мм, производственият модел е с много по-аеродинамичната височина от 38 мм.

Пътни тестове, извършени с помощта на Tesla Model Y на морското равнище, с гуми 40-psi (3 бара), при околна температура от 21 ºC показаха, че системата увеличава съпротивлението с заявените 1 до 2%. Съобщава се, че цялата покривна част на системата добавя към теглото на колата около 41 кг. Системата позволява и носене на други товари до 23 кг на покрива чрез адаптер, така че потребителите все още могат да носят товар на покрива си, когато възникне необходимост.

Потенциалните купувачи могат да поръчат предварително системата DartSolar сега чрез уебсайта на компанията. Цената му е 2950 щатски долара, има очакван живот от 10 години и според съобщенията трябва да се изплати за две години, а първите поръчки трябва да бъдат доставени на купувачите до средата на следващата година.

 

Източник: www.auto-press.net   

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.