-
21 Фев 2025 |
USD / BGN 1.8689
GBP / BGN 2.3633
CHF / BGN 2.0763
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Георги Тодоров: До края на 2021 г. предстои надграждане на системата за онлайн обучение на ИАЖА

06 Юли 2021 | 16:15

/КРОСС/ До края на 2021 г. предстои надграждане на системата за онлайн обучение на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация". Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията при откриването на нова зала в Пловдив за провеждане на електронни изпити за лицата, отговорни за безопасността на жп превозите.
„Това е поредната стъпка на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията по пътя на дигитализацията", заяви министър Тодоров. Той допълни, че провеждането на изпити с помощта на електронната система цели премахване на влиянието на човешкия фактор, обективност при проверката на знанията на изпитвания, пресичане опитите за измами и повишаване на квалификацията на кадрите от железопътния сектор.
Изпитната зала в Пловдив е с капацитет от 16 изпитни терминали, а в София и Горна Оряховица вече са оборудвани и въведени в експлоатация още две такива зали, уточни Георги Тодоров.
Пред журналисти министър Тодоров обясни, че през миналата седмица е изпратил до Агенцията за държавна финансова инспекция одитните доклади, назначени от него за дейността на БДЖ. „Надявам се съвсем скоро новото ръководство на железопътния превозвач да бъде вписано в Агенцията по вписванията за да стартира своята оперативна дейност. Вече сме начертали техните задачи в краткосрочен план - те са свързани с подобряване на графика за движение, по-малко закъснения, безопасност на превозите и ефективно управление на финансовия ресурс. Компанията ще търси нови клиенти в товарните превози. Към момента БДЖ има задължения от над 20 млн. лева към НК „Железопътна инфраструктура", които са от неплатени инфраструктурни такси и разходи за енергия", коментира още Георги Тодоров.
По отношение на финансовите ангажименти на концесионера на жп гара Пловдив, министър Тодоров заяви, че е изпратил писмо до него с искане за изплащане на дължимата концесионна такса към държавата. „Назначил съм проверка, която ще установи дали концесионерът на жп гарата изпълнява своите ангажименти съгласно подписания договор", обясни той.
В рамките на визитата си в Пловдив министър Тодоров посети диспечерския център на НКЖИ, отговарящ за движението на влаковете и разгледа експозиция на жп моделизъм.