-
14 Март 2025 |
USD / BGN 1.8059
GBP / BGN 2.3345
CHF / BGN 2.0418
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Toyota ще предложи конкурент на VW ID.3

09 Май 2022 | 15:17

/КРОСС/ Японският производител Toyota готви второ попълнение в гамата си от „зелени“ автомобили bZ („beyond Zero” - превозни средства с нулеви вредни емисии). Компанията вече представи кросоувъра си bZ4X, който има и „близнак“ - Subaru Solterra. Електрическият SUV с размерите на Toyota RAV4 ще се появи на пазара съвсем, а планът на марката предвижва до 2030 г. на пазарите в Европа, Азия и САЩ да бъдат пуснати около 30 модела с нулеви вредни емисии.
Още през миналата година стана ясно, че Toyota е запазила търговските марки bZ1, bZ2, bZ2X, bZ3, bZ4 и bZ5. И едно от тях – bZ3, ще влезе в употреба съвсем скоро, съобщава испанското издание Motor.es, като предлага свое виждане за дизайна на модела.
Според информациите, това ще бъде компактен хечбек с 5 врати и изцяло електрическо задвижване. Автомобилът ще получи LED-оптика с извита, тясна форма, щампован капак, голям въздухозаборник, интегриран в предната броня, „тапа“ вместо решетка на радиатора и фарове за мъгла, разположени отстрани. Очакванията са, че bZ3 ще предлага и просторен интериор, но засега липсват други детайли.
Технически хечбекът ще повтаря кросоувъра bZ4X, като ще бъде изграден на модулната платформа за електрически превозни средства e-TGNA. Както е известно, базовата версия на SUV-модела е оборудвана с един електромотор с 204 к.с., докато модификацията със задвижване на четирите колела разчита на два двигателя – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 218 к.с.
Същите агрегати ще се поставят и на bZ3, като това важи и за батерията с капацитет 71,4 кВт/ч. Пробегът на хечбека ще е подобен на този на кросоувъра – 500 и 460 км в зависимост от версията. А основният конкурент на модела на Toyota ще бъде VW ID.3, чиито продажби само за първата му година на пазара в Европа (2021) са 72 723 бройки. През тази година обаче германският хечбек е на сериозен минус, като за първите 3 месеца отчете само 8353 продажби (-30,3% в сравнение със същия период на 2021 г.), като това се дължи на проблемите с доставки на оборудване в заводите на марката в Европа.