-
07 Апр 2025 |
USD / BGN 1.7689
GBP / BGN 2.3014
CHF / BGN 2.0791
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Will Vi на Toyota

03 Април 2025 | 21:36

/КРОСС/ Марката WiLL беше маркетингов подход, споделян от малка група японски компании, които решиха да предложат продукти и услуги, фокусирани върху по-млада демографска група от август 1999 г. до юли 2004 г. в Япония. Компаниите, които участваха, бяха Kao Corporation (производител на лична хигиена, домакински препарати и козметика), Toyota, Asahi Breweries, Panasonic, Kinki Nippon Tourist Company, Ltd, Ezaki Glico Candy и Kokuyo Co., Ltd.
Toyota предложи три индивидуално проектирани автомобила, базирани на механиката на съществуващи модели на Toyota. Серията имаше за цел да се хареса на пазари, които не бяха обхванати от основната гама на Toyota, и да открие колко търговски осъществими са такива необичайни дизайни.
Всички автомобили WiLL се продават само в Япония и само в магазините на Toyota Vista. Продажбите на WiLL Vi са толкова разочароващи, че автомобилът е спрян от производство през декември 2001 г. и е заменен от WiLL Cypha. Така проектът WiLL приключи през 2004 г., Toyota спря да произвежда превозни средства с марката WiLL и преименува представителствата на Toyota Vista на Toyota NETZ, което съвпадна с пускането на пазара на Scion в Северна Америка, използвайки поуките, извлечени от проекта WiLL.
WiLL Vi е субкомпактен автомобил, произвеждан от 2000 до 2001 г., с провокационен отличаващ стил, съчетаващ елементи от много автомобили. WiLL Vi е проектиран от тогавашната новосформирана Virtual Venture Company, оглавявана от Джим Шимизу. Уникалното изглеждащо задно стъкло се бе появило по-рано на Mazda Carol, Ford Anglia (1959-1968) и Citroen Ami.
„Неоретро" изгледът е период в Япония, когато превозните средства приемат стила на исторически превозни средства от 50-те и 60-те години на миналия век, като Nissan Be-1, Nissan Figaro, Nissan S-Cargo, Nissan Pao, Toyota Origin, Subaru Vivio Bistro и Mitsubishi Minica Town Bee. Извивката на опашната част също е подобна на тази на второто поколение на Renault Mégane.
Колата е оборудвана с окачване MacPherson отпред и с торсионна греда за задните колела. Боядисана е в редица пастелни цветове, а пластмасовите капаци на колелата наподобяват пясъчни долари. Една от малкото опции е платнен плъзгащ се покрив и със седалки както за предните, така и за задните пътници, като скоростният лост е монтиран на арматурното табло.
WiLL Vi се задвижва от 2NZ-FE 1,3-литров, редови, четирицилиндров мотор и четиристепенна автоматична скоростна кутия, която споделя с първото поколение на Toyota Echo и JDM Toyota Vitz. Известен повече със своята надеждност, отколкото с вълнуващи характеристики на шофиране, малкият двигател генерира само 87 конски сили и е известен със своята надеждност.
Машината е доста фънки, отвън със своя закачлив външен вид и любопитен нюанс на приглушено розово до вътрешността, където предната седалка е изправена пред оребрен за ваше удоволствие кафяв волан и табло със сферичен лост на колоната. Toyota каза, че линията на покрива на WiLL Vi напомня на каляската на Пепеляшка...
Източник: auto-press.net