• 08 Септ 2024 |
  •  USD / BGN 1.7625
  •  GBP / BGN 2.3196
  •  CHF / BGN 2.0829
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Евтим Милошев: Сезонът е много устойчив и с рекордни показатели

Евтим Милошев: Сезонът е много устойчив и с рекордни показатели

/КРОСС/  2019 г. е най-успешната за българския туризъм откакто се води статистика. Тази година ще бъде първата година, за която очакванията са да надмине 2019, което ще бъде голям успех за туризма. Това каза служебният министър на туризма Евтим Милошев в предаването по Дарик „Стълбището" по Дарик радио.

Той подчерта, че сезонът е много устойчив и с рекордни показатели.

Българите предпочитат нашето Черноморие като лятна дестинация. „Създава се публично усещане и се говори много, че България отива в Гърция. Че сме избягали от нашето Черноморие. Статистиката не е такава. Данните въобще не показват това - българинът все още предпочита нашето Черноморие. Ние сме част от Европейския съюз - колкото българи отиват в Гърция, толкова румънци идват в България", заяви Милошев.

Туристическият сектор иска регулации и правила, защото има специфика, сезонност и особеност в характеристиките. „Туризмът засяга много различни сфери и процеси, свързани с лицензиране, с категоризиране. Всички хора, които професионално са заети, особено в организирания туризъм, имат нужда от тази регулация. Това е ролята на държавата - да осигурява тази регулация, защото тя дава качеството на туристическия продукт. Държавата трябва да следи за това и да дава възможност туризмът да се развива стабилно, защото постоянството в развитието на този сектор зависи от това", посочи служебният министър на туризма.

По думите му е важно страната да се позиционира в трите класа - нисък, среден и висок, и да привлече туристи и в трите. България има огромни дадености и те трябва да бъдат използвани. Страната ни се нарежда на трето място по културно-историческо наследство след Италия и Гърция, посочи той.

Бюджетът за туризъм в момента е между 16 и 18 милиона и това е малко, посочи Милошев. „Инвеститорите в националния туристически продукт също отдават много за реклама. Ако държавата даде толкова пари, колкото отделя частният сектор за туристическия продукт, нещата ще потръгнат. Когато държавата определи туризма за приоритет в развитието, не само в бюджетирането, а въобще в приоритизирането на този сектор на икономиката, нещата ще се променят. Ние не може да се борим с гръцкия, турския и хърватския туристически продукт. Ние трябва да продаваме нашия. В това има изключителна идентичност и автентичност", смята министърът на туризма.

Туризмът е скритата дипломация, защото показва лицето на страната ни пред чужденците, допълни той.  

Като основен проблем пред бранша, според него, остава трудното намиране на работна ръка.

„Борбата за повтаряемост, предвидимост и устойчивост, е нещо, което не можем да отречем. Един турист като дойде, да резервира за догодина. Трябва да си дадем сметка, че имаме ресурс, не трябва да си оплюваме сами продукта. Това е проблем, но от както съм в министерството, едно от най-големите проблеми е липсата на сезонна работна ръка"

За сигурността в курортите тази година са командировани полицаи от няколко държави, от които има голям брой туристи, като например Румъния и Полша.

Дарик радио, „Стълбището"

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.