-
10 Май 2025 |
USD / BGN 1.7382
GBP / BGN 2.3072
CHF / BGN 2.0911
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Viber в България през 2021: Година на растеж и стратегически партньорства

20 Януари 2022 | 15:52

/КРОСС/ 50 милиона часа в разговори и над 400 изпратени съобщения в секунда – това са само част от данните, които представя компанията за изминалата година за страната. В бизнеса чатботовете набират скорост с близо 30% ръст в средната ангажираност, а директните разговори между потребители и брандове се увеличават с впечатляващите 237% за 2021 г.
Rakuten Viber, една от най-известните платформи за разговори и съобщения, представя обобщение на това как потребителите и компаниите са използвали приложението през 2021 г. В България, Viber държи 90+% пазарен дял, което го прави номер 1 приложение за комуникация в страната.
Според последните данни, 11% е ръстът в броя на обажданията и изпратените съобщения за изминалата година. Това означава, че българите са провели близо 530 милиона разговора, прекарали са 50 милиона часа в комуникация и са изпращали средно 400 съобщения в секунда. Потребителите в България са използвали приложението най-интензивно по време на популярни национални празници, Нова година, Св. Валентин и 8 март.
През изминалата година Viber отпразнува своя 11-и рожден ден, достигна 1 милиард инсталирания за Android и лансира филтри с добавена реалност (AR). Филтрите са една от ключовите функционалности, представени на пазара през есента на 2021 г.,която се радва на бърза популярност и в страната ни. От пускането им потребителите в България са създали общо 2 милиона снимки и видеа с филтри в галерията.
Филтрите са вдъхновяващо допълнение към съществуващите колекции от стикери в приложението, които позволяват на потребителите да се изразяват визуално, докато общуват. Брандовете от друга страна, ги използват за информиране и ангажиране на своите потребители по естествен и ненатрапчив начин.
700 милиона стикери са направили чатовете още по-вдъхновяващи през 2021 г.
През 2021 г. компанията остава и предпочитан инструмент за правителствените институции при улесняване на комуникацията им с гражданите. Министерството на образованието и науката отвори свой канал в платформата, а чатботът Covid-19 България не спира да информира всеки ден своите близо 90 000 абонати за всичко случващо се около пандемията. През есента, Viber стартира и стратегическо партньорство с EasyPay, което дава възможност на потребителите да проверяват и плащат сметките си бързо и лесно в приложението. Заедно с това, през 2021 г. чрез специално създадени съдържание и услуги, Viber зае позиция в подкрепа на равенството и борбата срещу насилието над жените.
Viber бележи сериозен ръст не само при крайните потребители. Интересът от страна на компании и брандове към бизнес решенията, които компанията предлага за тях, продължава да се увеличава:
През 2021 г. бизнесът показа сериозни резултати в приложението:
Ръст от 26% в броя на чатботовете и с 30% увеличение по отношение на ангажираността на потребителите.
46% ръст в броя на създадените нови акаунти за бизнес съобщения (55% увеличение в световен мащаб).
Общо 71% увеличение на доставените бизнес съобщения: броят на транзакционните съобщения (потвърждения на поръчки, проследяване на доставка, напомняния за срещи) нараства с 52%, промоционалните съобщения (оферти, отстъпки и др.) – с 91% и реални разговори (поддръжка от консултанти) – с невероятните 237%.
Към днешна дата в световен мащаб, повече от 8500 брандове разчитат на решенията на Viber, за да общуват директно със своите клиенти.
И не на последно място, компаниите могат да използват рекламните решения на приложението, за да увеличат своята видимост и да привлекат нови потребители. През изминалата година обемът на видените рекламни съобщения във Viber нараства със 77% в България и със 70% в световен мащаб, което показва значителния интерес от страна на рекламодателите. Сред най-ефективните вертикали са: здраве и фитнес, които имат ръст от 90%, енергетика с 56% и транспорт с 51%. Приложението също така отбеляза скок в новите рекламни категории като набиране на персонал и локални бизнеси, което отразява влиянието на пандемията върху бизнеса и пазара на труда.
„Развитието на Covid-19 продължава да променя ежедневието ни и отношенията на обществото към новата реалност и през 2022 г. Радвам се, че хората и компаниите припознават Viber като обединител за техния личен и бизнес живот в тези смутни времена – коментира Атанас Райков, Старши директор за Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA) в Rakuten Viber. - От дълго време част от стратегията на Viber е да се превърне в супер-приложение – предоставяне на възможно най-много услуги с добавена стойност за нашите потребители и повече възможности за брандовете да взаимодействат с клиентите си в по-естествена среда. Данните, споменати по-горе, за пореден път доказват, че развиваме нашето приложение в правилната посока, тъй като както потребителите, така и компаниите все повече използват Viber в ежедневната си комуникация.”
Докато разработва полезни за потребителите продукти и развива връзките с бизнеса, сигурността в приложението остава водеща за компанията. Viber спазва своя ангажимент да защитава данните на своите потребители с криптиране от край до край по подразбиране, достъпно за всички разговори и чатове от 2016 г. А през 2021 г. фондацията Mozilla, ZDNET и Tom's Guide оцениха високо усилията на Rakuten Viber в областта на поверителността и сигурността.
-
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
10 Май 2025 | 09:10
АПИ: Възможно е забавяне в придвижването по магистрала "Тракия" през уикенда заради ремонти10 Май 2025 | 08:50
Столична община организира предаване на отпадъци от мазета и тавани в квартал "Слатина" от 10:00 до 14:00 часаПОЛИТИКА