- 23 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Ресторант във Верона насърчава клиентите си да се откажат от технологиите, докато се хранят
19 Май 2024 | 15:40
/КРОСС/ В сърцето на Верона отвори врати ресторант, който се обяви против използването на мобилни телефони и насърчава клиентите си да се откажат от технологиите, докато се хранят. А стимулът е безплатната бутилка вино - комплимент от заведението.
Концепцията #DigitalDetox е формат, при който клиентите могат да изберат да се откажат от технологиите, докато се наслаждават на приятелски момент заедно. Всяка двойка получава по една бутилка вино безплатно, а в случай на групи офертата се променя на една бутилка на четирима души, се казва на уебсайта на ресторанта.
Според Анджело Лела, собственик на заведението, технологиите се превръщат в проблем. „Няма нужда да гледате телефона си на всеки пет секунди, но за много хора тези устройства са като наркотик. По този начин те имат възможност да я оставят настрана и да пият хубаво вино", смята той.
Посетителите на ресторанта имат възможност да оставят настрана телефона си, който се поставя в собствена кутия, под ключ, на входа. След това те показват ключа на сервитьора, който им сервира бутилката вино.
Рецензиите също са под лозунга за дигитална детоксикация - клиентите могат да напишат отзив за своето ястие, но на лист, който оставят в кутията. На тези, които оставят най-възторженото мнение, се предлага ястие при следващото им посещение.
Забраната за използване на смартфони е широко разпространена по света, особено характерна за изисканите ресторанти в Токио, Ню Йорк и Сидни, а мотивацията се крие в създаването на шикозна атмосфера.
Ограничаването на използването на смартфони запазва елегантността на атмосферата, а целта е да се разграничи от популярните и шумни ресторанти за бързо хранене.
Друга причина е икономическа - клиентът губи време или като прави снимки на сервираните ястия, за да ги публикува в социалните мрежи, или като прекъсва консумацията на ястието, за да отговори на съобщение или телефонно обаждане.
Времето за почистване на масата за чакащия на опашка клиент става по-дълго и това причинява икономически щети на ресторантьора.
бТВ, „Тази неделя"