• 08 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7217
  •  GBP / BGN 2.2980
  •  CHF / BGN 2.0898
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

БМВ е все по-близо до масовото производство на високопроходим спортен автомобил на водород

БМВ е все по-близо до масовото производство на високопроходим спортен автомобил на водород

/КРОСС/ Въпреки че все още не е ясно дали автомобилите, задвижвани от водородни горивни клетки, ще бъдат пуснати на пазара, германската корпорация Бе Ем Ве (BMW) продължава с производството на лимитирани серии от своя "водороден" модел "Бе Ем Ве ай Екс5" (BMW iX5), предаде ДПА.

Сглобяването на тестовите превозни средства, задвижвани с водород, се извършва в Центъра за научни изследвания и иновации (FIZ) в Гархинг, северно от Мюнхен.

Това е първият високопроходим спортен автомобил (SUV), оборудван с технологията за водородни горивни клетки, който вече е преминал през интензивна тестова програма.

Моделът "Бе Ем Ве ай Екс5" ще бъде представен от пролетта на 2023 г. в някои региони като пример, че е възможно да се движим с автомобил, който не отделя вредни емисии от въглероден диоксид в атмосферата.

"Водородът е универсален енергиен източник, който играе ключова роля в процеса на постигане на климатична неутралност", отбелязва Франк Вебер, член на управителния съвет на Бе Ем Ве и ръководител на отдела за развойна дейност на корпорацията. "Убедени сме, че в бъдеще водородът ще играе много по-съществена роля за нашата мобилност".

Бе Ем Ве разглежда своята технология за водородни горивни клетки като полезна допълнителна алтернатива на стандартните електрически автомобили. Това важи особено за клиенти на корпорацията от региони, в които все още липсват достатъчно зарядни станции за електромобили.

Горивната клетка генерира електрическа енергия посредством химическа реакция. Тя не се изтощава и не изисква презареждане, пише ДПА и допълва, че водородът може да бъде използван и при класическите двигатели с вътрешно горене.

Заводът на Бе Ем Ве в САЩ доставя базовите автомобили за "водородния" модел, който е разработен върху платформата на "Бе Ем Ве Екс5". Те са оборудвани с нова подова конструкция, която дава възможност да бъдат монтирани два водородни резервоара.

Специфичните за този модел 12-волтови и 400-волтови електрически системи, високоефективната батерия, електрическият двигател и горивната клетка се интегрират при сглобяването на колата към стандартните автомобилни части.

Електрическият двигател на модела е базиран на технологията "Бе Ем Ве иДрайв" (BMW eDrive) от пето поколение, която се използва и при електрическите, и при plug-in хибридните модели на Бе Ем Ве.

Почти сигурно е, че предстои по-масовото използване на камиони и автобуси, задвижвани чрез водород, но на фона на недостига на енергия и растящите цени на електроенергията, е все по-вероятно прилагането на този вид гориво и при автомобилите за лично ползване, отбелязва ДПА.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.