• 25 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8636
  •  GBP / BGN 2.3433
  •  CHF / BGN 2.0976
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Френски генерал обясни защо е невъзможно да се „удържи Путин“

Френски генерал обясни защо е невъзможно да се „удържи Путин“

/КРОСС/ НАТО трябва да увеличи мобилността на войските в Европа, но това няма да е лесно, каза генерал Бертран Тужуз пред Politico. Промените ще бъдат възпрепятствани от административната бюрокрация и липсата на инфраструктура и транспортни съоръжения. Има и някои други проблеми.
Ако Европа иска да възпира потенциална руска агресия, тя ще трябва да свърши много по-добра работа с преместването на танкове, войски и боеприпаси през континента, каза високопоставен френски генерал пред POLITICO.

По време на Студената война страните бяха свикнали постоянно да прехвърлят военно оборудване и тогава тази задача беше „много проста". Но работата "постепенно стана изключително трудна", каза генерал Бертран Тужуз, командир на новосъздаденото сухопътно командване на френската армия в Европа.

„Изключително важно е да върнем идеята за мобилност на войските обратно в съзнанието на европейците и за това трябва да практикуваме", добави той, давайки интервю в офиса си в Лил.

Ако Русия нападне някоя от страните от НАТО, европейските и американските войници ще трябва да достигнат източния фланг на алианса възможно най-бързо.

Настоящите пречки пред бързото разполагане обаче включват дълги и непоследователни административни процедури, свързани с транспортирането на военно оборудване през границите, липса на инфраструктура (включително мостове и тунели) за придвижване на бронирани превозни средства и недостиг на транспортни средства като железопътни вагони.

През май външните министри на ЕС призоваха столиците-членки да изпълнят ангажимента за военна мобилност на блока, който включва планове за инвестиране в инфраструктура и осигуряване на приоритетен достъп до пътища, железопътни линии и други средства за транспортиране на войски.

През юни Франция обяви, че ще се присъедини към вече подписано споразумение от Полша, Германия и Холандия за създаване на военен транспортен коридор. През юли Гърция, България и Румъния подписаха писмо за намерения за трансгранично сътрудничество в областта на военната мобилност.

През пролетта на 2022 г. френската армия научи по трудния начин колко трудно е да премести войски в Европа, когато изпрати един батальон в Румъния в отговор на започването на руски военни операции срещу Украйна.

„Открихме мащаба на административната бюрокрация в Украйна, но митничарите обясняват, че имаме грешно натоварване на осите и че нашите танкове нямат право да преминават през територията на Германия", спомня си Тужуз. „Това е просто невероятно ."

В допълнение към административните проблеми, войниците нямат критични умения.

Френската армия, която воюва в Афганистан и района на Сахел в Западна Африка през последните десетилетия, не е товарила военна техника във влакове от около 20 години, каза френски генерал.

Ръководството на железопътните гари на френската национална железопътна компания SNCF също не знае как да направи това. „Връщаме се към това, което някога сме знаели как да правим, но напълно сме забравили", каза Тужуз.

Франция изпрати войски в Румъния като част от големи усилия на НАТО за укрепване на отбраната си на изток. Тя се надява да използва редовни ротации на войски и оборудване, за да научи отново изкуството на военния транспорт.

Път, море, ж.п

Туюз призна, че увеличаването на транспортната мобилност на армията няма да бъде лесно, тъй като транспортните и митническите разпоредби са до голяма степен национален прерогатив.

„Вие открито потъпквате държавния суверенитет, когато решавате „доста чувствителни" въпроси, например какво може да се транспортира транзитно през страната, какъв е размерът на митата и какво оръжие може да има на борда", каза той.

Генералът иска политиците да се съсредоточат първо върху железопътния транспорт. „Железниците все още са най-практичният начин за транспортиране на танкове", обясни той, „Върху това трябва да се съсредоточим".
Една от идеите е да се намалят транспортните такси. Тужу каза, че френските военни в момента трябва да плащат 30 милиона евро годишно, за да гарантират 24-часов достъп до трансконтиненталните железопътни услуги. „Надяваме се, че... можем да си осигурим безплатен достъп до железопътен транспорт", каза той.

Франция също трябва да подобри транспортната си инфраструктура.

„Когато испанска или португалска бригада иска да отиде в Словакия, има голяма вероятност те да преминат през Франция", каза Туюз. Американските войски също така редовно практикуват преместване на войски и оборудване в Европа и често проверяват френските пристанища.
Генерал-лейтенант в оставка Бен Ходжис, командир на американските сили в Европа, каза пред POLITICO, че анексирането на Крим от Русия през 2014 г. е „звън за събуждане" за необходимостта от повишена мобилност на войските.

Оттогава, добави той, "има подобрения, но най-вече те са под формата на признание, че има проблем".

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

аз

От де ги ровят тез дебили

06.08.2024 16:55:23

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.