- 16 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8481
- GBP / BGN 2.3436
- CHF / BGN 2.0831
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Volvo е една от най-бързо развиващите се марки в Европа
03 Август 2024 | 14:40
/КРОСС/ Volvo Cars отбелязва успешно първо полугодие в световен мащаб и в частност в Европа, където реализира впечатляващите 34% ръст в продажбите.
Volvo XC60 PHEV, EX30 и EX40 са сред най-продаваните плъгин хибридни и електрически модели на Стария континент, според доклад на JATO Dynamics. Среднокопактният SUV Volvo XC60 PHEV e най-регистрираният модел в Европа, със скок от 42% в сравнение с първата половина на 2023 г. Отлично е представянето и на флагмана XC90, в чиято хибридна версия са реализирани 55% повече автомобили спрямо миналата година.
Блестящ дебют направи и новата електрическа звезда на шведската марка, Volvo EX30, която само няколко месеца след старта на продажбите, вече е третият най-регистриран електрически модел в Европа.
Благодарение на силното продуктово портфолио и на отличната обратна връзка от клиентите, продажбите на плъгин хибриди и електрически модели вече заемат над 60% от общите продажби на Volvo в Европа, а само BEV моделите достигат 80% ръст спрямо първото полугодие на 2023 г.
В България Volvo Cars отбелязва 19% ръст в продажбите за първите шест месеца на 2024 г., а електрическите автомобили представляват 1/3 от общите продажби на шведската марката у нас. Най-продаваният модел в България е Volvo XC60, чиято хибридна версия е с 455 к.с. и до 81 км електрически пробег. Volvo EX30, който наскоро беше обявено за Световен градски автомобил на годината, е изборът на всеки пети Volvo клиент в България.
Огромен е интересът и към електрическия флагман - Volvo EX90. Производството му стартира това лято в САЩ, а първите бройки у нас се очакват към края на годината. Нашата медия ще е първата, която ще има възможността да тества Volvo EX90 още в края ан този месец.