- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Xiaomi отчита солиден ръст на приходите и печалбата за второто тримесечие на 2021 г.
26 Август 2021 | 07:40
Компанията достига исторически резултати във всички бизнес сегменти, като създава дългосрочна добавена стойност
Позицията на №2 световен смартфон бранд на Xiaomi е резултат от непрестанния стремеж към технологични иновации и развитие на талантите
/КРОСС/ Xiaomi Corporation („Xiaomi“ или „Групата“; борсов код: 1810), компания за потребителска електроника и интелигентно производство със смартфони и интелигентен хардуер, свързани с платформата „Интернет на нещата“ (IoT), обяви своите неодитирани консолидирани резултати за тримесечието и полугодието, приключващи на 30 юни 2021 г.
През второто тримесечие на 2021 г. общите приходи на Xiaomi възлизат на 87,8 милиарда китайски юана (RMB), което представлява увеличение от 64% спрямо предходната година. Печалбата след данъци за периода е била 6,3 милиарда юана, което представлява увеличение от 87,4% спрямо предходната година. Общият приход и нетната печалба след данъци достигнаха рекордни нива през тримесечието, демонстрирайки превъзходството на бизнес модела и стабилността на операциите в компанията.
Финансови акценти за второ тримесечие на 2021 г.:
- Общите приходи Xiaomi възлизат на 87 789,0 милиона китайски юана (RMB) с 64% увеличение на годишна база;
- Брутна печалба от приблизително 15 148,1 милиона юана с 96,7% ръст на годишна база;
- Печалбата след данъци, некоригирана съгласно МСФО, е 6 321,5 милиона юана, с 87,4% увеличение на годишна база.
Финансови акценти за първата половина на 2021 г.:
- Общите приходи възлизат на 164 671,2 милиона юана, с 59,5% ръст на годишна база;
- Брутна печалба от приблизително 29 309,4 милиона юана, с 92,1% ръст на годишна база;
- Печалбата след данъци, некоригирана съгласно МСФО, е била 12 390,8 милиона юана, с увеличение с 118,4% на годишна база.
Xiaomi Corporation заяви: „През второто тримесечие на 2021 г. нашата основна стратегия „Smartphone × AIoT“ продължи да работи за постигането на нашите изключителни резултати. И занапред ще продължим да развиваме двойната си бранд стратегия, ще стимулираме инвестициите в иновативна технология, ще набираме и развиваме талантите си, ще надграждаме възможностите на каналите, ще усъвършенстваме нашите премиум смартфон предложения и ще подобряваме потребителското изживяване. Оставаме силно ангажирани към развитието на „Smartphone × AIoT“ стратегията, като работим усърдно за прогреса на иновациите в различни сложни и високо технологии продукти в разнообразните ни категории. Продължаваме също така да подобряваме връзката между смартфоните и IoT продуктите ни, за да осигурим безпроблемно потребителско изживяване сред цялата ни гама от продукти, осигурявайки по-добър живот на всички по света.”
Анализ на представянето за тримесечието
Компанията се изкачи до глобалната №2 позиция в доставките на смартфони, утвърждавайки мястото на бранда Xiaomi на пазара на премиум смартфони със своите иновативни и висококачествени продукти
Xiaomi остава ангажирана към развитието на технологиите, към набирането и насърчаването на талантите и подобряването на възможностите на различните канали, затова и бизнесът със смартфони продължава да демонстрира значителен ръст през второто тримесечие на 2021 г., подкрепен от рекордно високи приходи и доставки на смартфони. Приходите от смартфони възлизат на 59,1 млрд. Китайки юана (RMB) през отчетния период, което представлява увеличение от 86,8% на годишна база. Глобалните доставки на смартфони на Групата достигнаха 52,9 милиона бройки, което представлява увеличение от 86,8% на годишна база. Според анализа на Canalys глобалните доставки на смартфони на Xiaomi за първи път достигат №2 позиция през второто тримесечие с пазарен дял от 16,7%.
Междувременно доставките в сегмента на смартфоните на Групата на пазара в континентален Китай също нараснаха значително. Според данните на Canalys през второто тримесечие на 2021г. пазарният дял на смартфони в континентален Китай е нараснал до 16,8% надминавайки резултата от 10,3% за второто тримесечие на 2020г. Това нарежда компанията на трето място с 35,1% годишно увеличение на доставките на смартфони – най-високият темп на растеж сред основните марки на пазара.
Групата продължава да изпълнява двойната си бранд-стратегия. Фокусът на Xiaomi продължава да бъде върху обогатяването на премиум портфолиото от смартфони. След широката популярност на Xiaomi 11 Pro, Xiaomi 11 Ultra и Xiaomi MIX FOLD през първото тримесечие на 2021г., брандът лансира първия си смартфон с вградена камера под дисплея – Xiaomi MIX 4.
По данни на трети страни, през второто тримесечие на годината, пазарният дял на смартфони в континентален Китай с цени между 3000 и 4000 юана (RMB), 4000 и 5000 юана (RMB) и над 5000 юана (RMB), е отбелязал значително увеличение на годишна база. През първата половина на 2021г., глобалните доставки на марката смартфони с цени на дребно от 3000 юана (300 EUR), надхвърлят 12 милиона броя, надминавайки общия брой от близо 10 милиона броя, доставени през изминалата 2020.
Марката Redmi продължава да предлага конкурентни продукти. Към 30-и април 2021 г., акумулираните глобални доставки на серията Redmi Note надхвърлиха 200 милиона броя, което отразява нарастващия масов пазарен отзвук на марката и високото качество на смартфоните Redmi. Потребителите посрещнаха с ентусиазъм и серията Redmi Note 10, която бе лансирана в Китай на 26-и май тази година.
Изключителни резултати, задвижени от основната стратегия "Smartphone × AIoT ", подобряваща свързаността на всички смарт устройства.
През второто тримесечие на 2021 г. IoT и лайфстайл устройствата поддържат стабилен растеж, като приходите са увеличени с 35,9% на годишна база до 20,7 млрд. юана (RMB).
През второто тримесечие на 2021 г. световните доставки на смарт телевизори надхвърлиха 2,5 милиона броя, запазвайки водещата си позиция на пазара. Според All View Cloud ("AVC") доставките на Xiaomi телевизорите заемат първо място в континентален Китай за 10-то поредно тримесечие и остават сред първите 5 в световен мащаб.
Сегментът на продуктите на Групата, свързани с IoT и ежедневието, също запази бързата си траектория на растеж на чуждестранните пазари. Увеличението на приходите от този тип устройства на глобално ниво е 93,8% на годишна база през тримесечието. Електрическите скутери, смарт телевизорите, ленти и часовници запазиха широката си международна популярност.
Към 30-и юни 2021 г. броят на свързаните IoT устройства (с изключение на смартфони и лаптопи) в платформата AIoT на Групата достигна 374,5 млн. броя, което представлява увеличение от 34,0% на годишна база. Броят на потребителите с пет или повече устройства, свързани към платформата AIoT (отново изключвайки смартфони и лаптопи), достигна 7,4 милиона, което бележи ръст от 44,5 % на годишна база. През юни 2021 г. броят на месечно активните потребители на AI Assistant ("小愛同學") за първи път надхвърли границата от 100 милиона, достигайки 102,0 милиона, а тези на приложението Mi Home App нарасна до 56,5 милиона, което представлява увеличение от 38,6% на годишна база.
Приходите от интернет услуги достигат рекордно високи стойности, а потребителската база на ключови чужди пазари продължава да се разширява.
Сегментът на интернет услугите на Xiaomi запази темпа си на растеж. През второто тримесечие на 2021 г. приходите от интернет услуги възлизат на 7,0 млрд. юана (RMB), като достигайки рекордно високи стойности от увеличение от 19,1% на годишна база.
Глобалната интернет потребителска база на Групата продължава да се разширява бързо и през второто тримесечие на 2021 г. достигайки най-високите си стойности. През юни месечно активните потребители на MIUI нараснаха с 453,8 милиона или 32,1% на годишна база. В континентален Китай броят на потребителите достигна 124,0 милиона, което представлява увеличение с 13,0 % на годишна база и нетен прираст от 5,3 милиона спрямо март 2021 г. През юни 2021 г. броят на потребителите на глобалните смарт телевизори и Xiaomi Box също продължи тенденцията си на растеж. Към 30-и юни 2021 г. броят на платените абонати на телевизори се увеличи до 4,7 милиона или 17,1% на годишна база. Приходите от реклама достигнаха поредния тримесечен рекорд от 4,5 млрд. юана (RMB), или увеличение от 46,2% на годишна база.
През второто тримесечие на 2021 г. приходите от интернет услуги в чужбина възлизат на 1,1 млрд. юана (RMB) или увеличение от 96,8% на годишна база. През това тримесечие тези приходи съставляват 15,6% от общите приходи от интернет услуги. Приносът на приходите от интернет услуги в чужбина към общите приходи от интернет услуги достигнаха нови върхове. Значителният ръст се дължи главно на непрекъснатите усилия за разширяване на потребителската база на ключови чуждестранни пазари, подчертани от ръста на месечно активните потребители на MIUI в Западна Европа и Латинска Америка съответно с над 60% и 125% на годишна база.
Продуктите и услугите са добре признати на множество пазари, пазарният дял на смартфоните достигна Номер 1 за първи път в Европа
През второто тримесечие на 2021 г. Xiaomi запази силен растеж на чуждестранните пазари, осигурявайки рекордни резултати на по-големите пазари по света. През второто тримесечие приходите от чуждестранните пазари се увеличиха с 81.6% на годишна база до 43.6 млрд. Юана, достигайки рекордно високо ниво и съставлявайки 49.7% от общите приходи. Според Canalys пазарният дял на Xiaomi през второто тримесечие се нарежда сред първите 5 на 65 пазара в световен мащаб и на Номер 1 на 22 пазара, на 10 от които постигна номер 1 за първи път.
Xiaomi продължи да подобрява конкурентните си предимства на ключови пазари. Според Canalys, за първи път групата се класира на първо място в Европа с пазарен дял от 28,5% за второто тримесечие на 2021 г. В Западна Европа пазарният дял на смартфоните на Xiaomi достигна 22,2% и бе класиран сред първите 3, същевременно класирайки се на първо място за 3-то поредно тримесечие в Централна и Източна Европа с пазарен дял от 36,4%. В Испания, Xiaomi достигна първо място за 6-то поредно тримесечие с пазарен дял от 41,2%. И за първи път в Италия и Франция, Групата се класира на първо място с пазарен дял съответно от 35,0% и 29,7%. Също така, Групата остана сред първите 3 в Германия с пазарен дял от 15,2%.
Висококачествените продукти на бранда също придобиха широка популярност на развиващите се пазари, като при доставките на смартфони в тези региони се наблюдава бърз растеж. Според Canalys през второто тримесечие на 2021 г. доставките на смартфони на Xiaomi в Латинска Америка са нараснали с 324,4% на годишна база, нареждайки се сред първите 3. Междувременно пазарният дял на Xiaomi в Близкия изток и Африка нараства с 20,9% и 8,5% респективно. В допълнение, Групата постигна изключително представяне в Югоизточна Азия. Xiaomi се нарежда на първо място в Югоизточна Азия, където пазарният дял достигна 28,2%.
Групата продължи да използва стратегически своите канали за онлайн продажби в чужбина. През първата половина на 2021 г. тя продаде повече от 10 милиона смартфони чрез онлайн каналите си на чуждестранни пазари, изключвайки Индия, което представлява увеличение с над 60% на годишна база.
Силен растеж, подкрепен от постоянният фокус над технологичните иновации и развитието на таланти
Марката Xiaomi остава непоколебима в стремежа си към технологичен напредък, укрепващ гръбнака на нейния бизнес. През второто тримесечие на 2021 г. компанията регистрира 3,1 млрд. юана (RMB) разходи за научноизследователска и развойна дейност, което представлява увеличение от 56,5% на годишна база.
През юли 2021 г. Групата официално положи основите на фабриката Changping Smart Factory, разположена в квартал Чангпинг в Пекин. Съоръжението ще надгради възможностите за научноизследователска и развойна дейност и производство с фабриката Yizhuang Smart Factory. Целта на Групата е фабриката Changping Smart Factory да поддържа годишен производствен капацитет от до 10 млн. премиум смартфона. Eкипът на Xiaomi вярва, че интелигентните фабрики ще използват авангардните технологии на бранда, като демонстрират повишаване на ефективността, ускорявайки допълнително революцията на ефикасността в китайската производствена индустрия.
От самото си създаване брандът Xiaomi винаги е отдавал голямо значение на развитието и мотивацията на талантите. През юли 2021 г. Групата обяви две отделни награди. Навлизайки в следващото десетилетие на Xiaomi, марката възнамерява да назначи и насърчи млади изпълнителни управленски таланти, като ги възнагради с предприемачески стимул, за да ги мотивира да продължат да развиват визионерския си поглед в Xiaomi.