• 23 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8824
  •  GBP / BGN 2.3574
  •  CHF / BGN 2.1037
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Над 1000 учителя подобряват преподаването си чрез анкети към учениците

Над 1000 учителя подобряват преподаването си чрез анкети към учениците
Иновативна платформа за анкети помага на учениците да развиват уменията си за учене

/КРОСС/ 



Съвременният свят се развива все по-бързо, което налага бързото адаптиране на учителите, така че да развиват у учениците необходимите им умения.

Платформата "Анкети за учене" първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си апробирани анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна. За първите 8 месеца от съществуването й над 400 училища и 1000 учители я използват успешно.


Тя помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им. Предлага 3 анкети:

  • Анкета за "7 сили на учителя" - инструмент, чрез който учителите получават анонимна обратна връзка за работата си в класната стая.
  • Анкета за саморегулирано учене - инструмент, чрез който учителите разбират повече за уменията на учениците да възприемат и обработват информация. Данните от анкетите позволяват на преподавателите да адаптират методите си.
  • Анкета за социално-емоционални умения - кратка анкета, която позволява на учителите да проучат нагласите на учениците към техния час.


Платформата може да бъде намерена тук: https://anketi-info.prepodavame.bg/

Анкетата за саморегулирано учене напр.показва следните разпределения по категории умения:

  • Сътрудничество със съученици - 3.44/5
  • Стратегии за декодиране и запаметяване на информация - 3.74
  • Стратегии за търсене, управление и организиране на информация -3.47
  • Стратегии за задълбочено разбиране - 3.48
  • Безопасност на училищната среда - 2.80
  • Чувство на принадлежност- 3.65
  • Регулиране на емоциите - 3.49


"Персонализираното учене е тенденция в развитието на образованието в момента, особено в контекста на изкуствения интелект. За да помогнем на учениците да учат по-добре, трябва да им помогнем да опознаят повече себе си и целенасочено да развиваме онези умения, които ще им позволят да постигат успехи. Сред обобщените резултати от анкетата за саморегулирано учене, напр.виждаме, че учениците у нас се справят по-добре със запаметяване на информация, отколкото при работа в сътрудничество с други ученици." - споделя Петко Иванов, ръководител на сайта prepodavame.bg

"Над 60 училища от програма "Училища за пример" използват платформата, за да събират обратна връзка от учениците и да използват данните, за изготвяне на стратегия за работата си на училищно ниво. Учителите използват данните в комбинация с инструменти, обучения и подкрепа, за цялостно повишаване качеството на преподаване и училищния живот. Данните и обратната връзка от учениците са ключови за това." - споделя Ивелина Пашова, ръководител на програма "Училища за пример" на фондация "Заедно в час".


Платформата "Анкети за учене" е безплатна и достъпна за всеки преподавател в страната, който иска да научи повече за начините на учене на своите ученици и за собственото си преподаване.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.