• 20 Яну 2025 |
  •  USD / BGN 1.8992
  •  GBP / BGN 2.3159
  •  CHF / BGN 2.0820
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

1900 преподаватели подготвят бъдещи учители

1900 преподаватели подготвят бъдещи учители

/КРОСС/ Около 1900 преподаватели от 26 висши училища в 12 града в България подготвят бъдещи учители. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на семинар „Дигитална трансформация в обучението на бъдещи учители" във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий".

По думите му 600 от тези преподаватели вече са били обучени по Националната програма на МОН „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители". Нейната цел е обучението на студентите по педагогически специалности да стане по-компетентностно и практически насочено, както и да развият умения за използване на съвременни дигитални технологии при преподаването. За постигането й е предвидено самите преподаватели да преминат целенасочени обучения, за да се гарантира придобиването на съответните умения.

„Подготовката на учители в последните 10-15 години в целия свят става все повече компетентностно ориентирана. Това означава, че преподавателите, които подготвят студенти бъдещи учители, трябва да работят за развитие на техните ключови и професионални компетентности. Самите учебни програми трябва да бъдат насочени към повече практическа подготовка", обясни министър Цоков. Toй даде за пример държави като Канада, Великобритания, САЩ и Австралия, където в последните години се развиват такива учебни програми, в които голяма част от учебното време на студентите бъдещи учители преминава в базови училища с цел развиване на практически професионалните си умения. Проф. Цоков изрази увереност, че такъв ще бъде резултатът от националната програма - образование, което е свързано не само с теоретични знания и определени концепции, а преди всичко с осигуряването на връзка между теория и практика, с изграждането на положителни нагласи у студентите бъдещи учители и със създаването на умения, които след това да бъдат реализирани в самата учебна среда.

„Изключително важно е и да се свърже процесът на дигитализация в средното училище с изграждането на много добри дигитални умения на бъдещите учители. Те ще им позволят без проблем да работят с бъдещите платформи на обучение, да създават учебно съдържание в Дигиталната раница, да могат да работят в СТЕМ центровете", обясни министър Цоков.

По-рано той откри Центъра за иновативни образователни технологии във Великотърновския университет, изграден със средства по Националната програмата. Такива центрове ще има във всички държавни университета, в които се подготвят бъдещи учители. Ако те успеят да се развият като мрежа между отделните университети, ще дадат тласък на свързаността и възможността за обмяна на опит и мнения между преподавателите, които подготвят бъдещи учители, изтъкана министър Цоков.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.