- 22 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8824
- GBP / BGN 2.3574
- CHF / BGN 2.1037
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Изкуственият интелект и изкуството вдъхновиха бъдещите педагози в Русенския университет
12 Декември 2024 | 20:13
/КРОСС/ Вчера, 11 декември 2024 г., в "Зала на бъдещето" в Русенския университет студентите от специалностите „Предучилищна и начална училищна педагогика" и „Начална училищна педагогика и чужд език" имаха възможност да присъстват на представянето на книгата „Книжка с компютърна мишка" с автор Диана Фъртунова.
Събитието беше открито от зам.-ректора на Русенския университет доц. д-р Галина Иванова, която поздрави присъстващите, а по-късно направи презентация за използването на изкуствен интелект с практическа насоченост.
Диана Фъртунова е доказан професионалист с богат опит в областта на педагогиката, логопедията и журналистиката. Завършила е бакалавърска степен по предучилищна педагогика в Шуменския университет „Епископ Константин Преславски" и магистърска степен по логопедия в Бургаския свободен университет. Тя е автор на шест книги и многобройни научни статии, като същевременно продължава да печели признание за творчеството си в редица литературни конкурси.
Проектът „Книжка с компютърна мишка" се отличава с оригиналността на своите илюстрации - създадени с помощта на изкуствен интелект и допълнително обработени от художник. Авторката сподели, че идеята ѝ е да покаже как технологиите могат да бъдат не само инструмент, но и партньор на изкуството и културата.
Студентите, които присъстваха на събитието, оцениха високо вдъхновяващия подход на авторката. Те бяха насърчени да разгледат новите технологии като средство за обогатяване на педагогическите практики, без да се нарушава връзката с традиционните ценности.
Като допълнение към представянето на книгата, на студентите беше демонстрирано как могат да създават изображения с помощта на изкуствен интелект по описание или стихотворение. Презентацията за използването на изкуствен интелект с практическа насоченост им даде възможност да видят как иновациите могат да бъдат интегрирани в педагогическата им практика, за да направят обучението още по-атрактивно и интерактивно.