• 18 Окт 2024 |
  •  USD / BGN 1.8031
  •  GBP / BGN 2.3518
  •  CHF / BGN 2.0805
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 18°C

Електронните услуги на Регистъра на особените залози спестиха на гражданите близо 1 млн. лв.

Електронните услуги на Регистъра на особените залози спестиха на гражданите близо 1 млн. лв.

/КРОСС/ Електронните услуги, които Информационно обслужване внедри в Централния регистър на особените залози (ЦРОЗ), са спестили на гражданите и бизнеса близо 1 млн. лв. за последните 14 месеца. За периода по електронен път са подадени над 36 000 заявления, сочат данните на информационната система. Това спестява 50% от изискуемата такса, която се плащаше на гише преди 1 юли 2023 г. Най-много са подадените заявления за учредяване на залог, следван от заявките за лизинг и запори. Издадени са близо 14 000 удостоверения по електронен път, което е спестило значително време и близо 200 000 лв. на гражданите и бизнеса.

„С пускането в експлоатация на новата информационна система на Централния регистър на особените залози, завършихме цялостната реформа в регистърното производство", каза изпълнителният директор на Информационно обслужване Ивайло Филипов. По думите му с въвеждането на регистъра са решени дългогодишни проблеми и е осигурена пълна публичност, прозрачност и проследимост на процесите. Платформата гарантира спазване на поредността на вписванията, което е изключително важно за регистърното производство и се превърна в гарант за кредитните институции.

Новият регистър е изцяло публичен и предоставя електронни услуги за всеки етап от подаване на заявления за вписване или промяна в обстоятелства по залог, обявяване на актове и други свързани действия по закон, до издаване на удостоверения и генериране на справки. Освен електронните услуги за граждани, ЦРОЗ има напълно функционално и изцяло електронен автоматизиран обмен със системата на Национална агенция за проходите (НАП) по отношение на запорите на имущество в обхвата на Закона за особените залози.

За последните 14 месеца, откакто информационната система на ЦРОЗ влезе в експлоатация, са подадени общо над 150 000 заявления, от които над 64 % са през автоматизирания обмен с НАП. За тях такса не се дължи. Други 30% са подадени по електронен път през Електронния портал за заявяване на електронни административни услуги на Агенция по вписванията. Подадените заявления на гише са намалели до незначителните 9 400 броя. Средно на ден се обработват по близо 320 заявления, което е в пъти повече, в сравнение с обработката на документите на гише, както това се случваше преди 1 юли 2023 г.

Възможността да се подават заявления по електронен път спестява значително време на гражданите, а от друга страна облекчава натовареността на служителите в службите по вписванията. От общия брой подадени заявления едва 9 % са отказани, което се дължи на по-малки допускани грешки или липсващи документи при използването на електронните административни услуги.


За Информационно обслужване

Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.