• 11 Май 2025 |
  •  USD / BGN 1.7382
  •  GBP / BGN 2.3072
  •  CHF / BGN 2.0911
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Yettel отбелязва 15% ръст в продажбите на мобилни телефони през 2024 г.

Yettel отбелязва 15% ръст в продажбите на мобилни телефони през 2024 г.

/КРОСС/ 

  • Увеличава се търсенето на 5G телефони, като 90% от продажбите във високия и високия среден клас са на такъв тип устройства 

  • 40% от всички покупки на смарт часовници са в последните три месеца на годината

  • Българите залагат на по-тъмните и консервативни нюанси при избора на смартфон

 

Продажбите на мобилни телефони в портфолиото на Yettel бележат значителен ръст през 2024 г., като спрямо предходната година увеличението достига 15%, сочат данните на компанията. Сред най-предпочитаните марки от българските потребители са Samsung, Xiaomi, Apple, Motorola и Honor. 

 

Анализът на цветовите предпочитания разкрива интересна динамика - тъмните и по-консервативни нюанси, като черно и синьо, продължават да доминират на пазара. През миналата година синият цвят измества сивия, чийто дял намалява от 13% през 2023 г. до 7% през 2024 г. Любопитен ръст се наблюдава и при жълтите телефони, които от символичните 0.2% през 2023 г. вече се равняват на близо 4% от продажбите. В същото време, популярността на лилавите модели значително спада (от почти 4% през 2023 г. до малко над 1.5% през 2024 г.), а червеният цвят се нарежда в дъното на класацията, като най-малко предпочитаният нюанс за изминалите 12 месеца. Важно е да се отбележи, че разпределението при най-търсените цветове зависи не само от потребителските предпочитания, но и от това какво производителите предлагат на пазара като възможности.

 

"Освен промяната в някои от цветовите тенденции, пазарът демонстрира и сериозна еволюция по отношение на технологиите - над 90% от общия дял на продажбите във високия и високия среден клас вече са на устройства с 5G свързаност, което представлява над 20% ръст спрямо 2023 г.", коментира Орлин Поляков, мениджър „Управление на портфолиото с устройства". „Тези данни са категоричен атестат за нарастващите дигитални нужди на българския потребител, който все повече търси модерни устройства с достъп до иновативни, високоскоростни технологии."

 

Продажбите на смарт часовници растат с 36% на годишна база

Интересът към носимите устройства, смятани за бъдещето в света на умните технологии, отбелязва значителен ръст спрямо данните от 2023 г. - цели 36%. Един от основните двигатели на това увеличение е нарастващата популярност на LTE моделите с поддръжка на функцията multiSIM, чиито продажби са се увеличили с 29% през миналата година. Значителният ръст на потребителите, които използват услугата multiSIM в мрежата на Yettel - приблизително 34% повече спрямо 2023 г., затвърждава и тенденцията за търсене на все по-голяма автономност на смарт часовниците от смартфоните. Yettel е и единственият телеком в България, който предлага услугата MultiSIM за Apple Watch.  

 

Средната стойност на закупените смарт часовници също бележи ръст от около 10%, като основният фактор за това е увеличаването на разнообразието на продукти в премиум сегмента (над 1000 лв.) на основните марки Apple, HUAWEI и Samsung. Това е ясен сигнал, че потребителите са все по-склонни да инвестират във висок клас носими устройства, които предлагат усъвършенствани функционалности и по-качествени материали.

 

По отношение на дизайна, разпределението на продажбите между модели с типично мъжки и дамски характеристики е сравнително балансирано - 55% от закупените устройства са с по-голям и масивен корпус, тъмни цветове и по-голямо тегло, докато 45% са модели, предназначени основно за дамите.

 

Очаквано, периодът, в който са закупени най-много смарт часовници през 2024 г. (40% от всички), е последното тримесечие на годината, което съвпада с периода на ноемврийските и коледните оферти.

 

Друга интересна тенденция, отразяваща както потребителските нагласи, така и ефектите от конкретни политики на производителите, е увеличението при продажбата на адаптери за зареждане с около 20% спрямо 2023 г. Основната причина за това е продължаващата практика на редица компании да премахват зарядните устройства от кутиите на своите смартфони като част от политиките си за опазване на околната среда.

 

Сред най-търсените аксесоари за мобилни устройства през 2024 г. продължават да доминират стъклените протектори и калъфчетата за телефони, което показва нарастващото желание на потребителите да защитят своите нови устройства. В комбинация с увеличеното търсене на адаптери за зареждане, тези три категории формират около 60% от всички продажби на аксесоари в търговската мрежа на Yettel през изминалата година.

 

За Yettel

Yettel е част от e& PPF Telecom Group - партньорство между PPF Group и Emirates Telecommunication Group (e&), фокусирано върху предоставянето на отлични телекомуникационни услуги и дигитално потребителско изживяване за клиентите в Централна и Източна Европа. 

 

В България Yettel свързва над 3 милиона потребители с хора, устройства и бизнеси.

Компанията има повече от 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от

населението на страната.

 

В изпълнение на своята мисия да бъде партньор на хората в света на технологиите, Yettel

осигурява на своите клиенти цялостна екосистема от продукти и услуги, заедно с

изключително клиентско изживяване.

 

За повече информация: Yettel.bg.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.