-
13 Март 2025 |
USD / BGN 1.7967
GBP / BGN 2.3262
CHF / BGN 2.0333
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Регионалният министър за катастрофата на АМ "Тракия": Няма някакъв проблем с пътния участък

15 Август 2022 | 10:15

/КРОСС/ Участъкът, на който е станала катастрофата с автобус на АМ „Тракия“, не е от проблемните участъци. Няма проблем, свързан с пътния участък. Това каза служебният регионален министър Иван Шишков заяви в студиото на „Денят започва“ по БНТ.
По думите му, тази част от магистралата е въведена в експлоатация през 2012 г. и от 10 години се ползва в този участък.
Той заяви, че през последните 10-15 години повече се е говорело, отколкото се работело по отношение на пътното строителство. „Станахме свидетели, че АМ „Хемус“ се строеше на практика до 3-ти лот, изключвам проблема с раздадените пари. Назад във времето нито са се планирали, нито са се строели магистрали в абсолютна цялост. Малко магистрали, които не стигат за трафика. Нямаме магистрала в посока север-юг. Ние не сме богата държава, но в никакъв случай не трябва да си позволяваме да не развиваме инфраструктурата, да се планира и по максимално бързия начин да се построи“, заяви служебният министър.
В първия си ден като министър той е възложил на служителите на АПИ да се направят конкурси за зимното почистване. „Това, за което са виновни от АПИ, е, че са направили поръчка, която е била абсолютно негодна. И проблемите, които са упоменати от КЗК, са напълно реални. Старото ръководство на АПИ е виновно за неизрядни обществени поръчки, които доведоха до това държавата наистина да изпадне в тежка юридическа ситуация. Те са мислили в посока как да направят тригодишните договори пролетта и са оставили зимното почистване. Искали са буквално да принудят държавата и НС тогава да удължат сроковете на старите договори, за да може по същите тези договори да бъде възложено и зимното почистване. Според мен, част от управляващите искаха да принудят НС да удължи сроковете, но това не се случи. Сега сме изправени пред трудна ситуация, но тя е решима“, обясни още Шишков.
Той уточни, че след 15 дни трябва да приключи процедурата по ЗОП и би трябвало да започне избор на изпълнители. Провел е две срещи - една със строителите на интерконектора, и друга - с пътните фирми, които ясно са разбрали, че тези пари, блокирани от НС, няма как в момента служебния кабинет да им ги изплати. „Аз ги призовах към отговорно и национално поведение, да участват в конкурсите за зимно почистване, да не търсят варианти за обжалване, за да блокират конкурсите, както и за участие в следващите конкурси, предвидени за трите години“, допълни регионалният служебен министър.
По повод смяната на ръководни постове в АПИ, ДНСК и управлението на тол системата Шишков заяви, че причината е несвършена работа от въпросните институции и натрупаните проблеми. „Сменихме механизма на часовника, за да тръгне часовникът. При никое от назначенията, които правим, не смятаме кой е кадър на кого важното е кой какво може да направи и да тръгне в правилната посока“, заяви той.
Интерконекторът с Гърция е почти готов и ако бъде разделен на два етапа, първият може да бъде въведен в експлоатация. Това ще се случи преди началото на отоплителния сезон. „Строителят обеща, че до 7 септември ще приключат строително-монтажните работи. ДНСК е изцяло на разположение на надзорната фирма, така че в този период, докато се довършват всички строителни дейности, да може заедно с надзора да приготвят цялата документация“, поясни Иван Шишков.